رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ نهمین دوره انتخابات این مجمع برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم - حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، گفت: مجمع نمایندگان طلاب یادگار امام خمینی است و توسط ایشان تشکیل و با هدایت‌های مقام معظم رهبری به فعالیت‌های خود ادامه داد.

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم درهر دوره به مدت ۴ سال فعالیت می‌کند، گفت: ۴ ماه به اتمام این مجمع در هر دوره به دستور ریاست شورای عالی جامعه مدرسین ستاد انتخابات مجمع تشکیل می‌شود و ظرف ۴ ماه فرایند انتخابات انجام می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: حداقل تعداد طلاب مشغول به تحصیل که از شهر‌های دیگر در قم حضور دارند برای هر حوزه انتخابیه ۱۰۰ نفر است، از ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر یک نماینده انتخاب می‌کند و از ۲۰۱ الی ۴۰۰ دو نماینده و از ۴۰۱ الی ۸۰۰ سه نماینده و از ۸۰۱ به بالا می‌توانند ۴ نماینده داشته باشند.

او گفت: درزمینهٔ انقلابی ماندن حوزه مقام معظم رهبری صحبت‌های خود را در جمع مجمع نمایندگان طلاب بیان کردند و این مجمع فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: در هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه حدود ۲۰۲ نفر نیاز داشتیم و در دوره نهم بر اساس آماری که امروز مرکز مدیریت به ما ارائه می‌دهد محاسبه و عدد اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخ فال گفت: فردی که می‌خواهد نماینده خود را انتخاب کند باید مشخص شود از کدام شهر است و در یک حوزه اگر بیش از ۸۰۰ طلبه داشته باشد ۴ نماینده انتخاب می‌شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخ فال  گفت: باید وضعیت و شرایط موردبررسی قرار بگیرد و بر اساس آن انتخابات نهمین دوره مجمع برگزار می‌شود، در هشتمین دوره با سیستم‌ها و فضای مجازی و یک سامانه انتخابات برگزار شد و هنوز زود است که درباره جزییات انتخابات این مجمع تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار