سید حسن نصرالله:

شادی ورود امام خمینی به فرودگاه تهران، از شگفت‌ترین مصادیق ایام الله بود

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دهه فجر، مصاحبه‌ای اختصاصی را با شبکه العالم انجام داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت دهه فجر، مصاحبه‌ای اختصاصی را با شبکه العالم به انجام رساند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «شادی ورود امام خمینی از تبعید به فرودگاه تهران در ۴۳ سال پیش، از شگفت‌ترین مصادیق بزرگ ایام الله بود.»

ایران الگوی کشور‌ها در سطح جهان است

او در ادامه گفت: «برخی کشور‌ها هستند که دم از حاکمیت و استقلال می‌زنند، اما تابع سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر هستند؛ اما امروز جمهوری اسلامی ایران، الگوی استقلال و آزادی جهان اسلامی و کشور‌های جهان اسلام و در سطح همه جهان است.»

سید حسن نصرالله همچنین گفت: «ایران قدرت منطقه‌ای بزرگی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت و یا به آسانی با آن جنگید. ایران در زمان شاه از سوی آمریکا اداره می‌شد و در آن‌جا ۶۰ هزار مشاور آمریکایی حضور داشت. امام و همراهانش و مردم انقلابی آمدند و رژیم شاه را ساقط و ۶۰ هزار مستشار آمریکا را اخراج و روابط با اسرائیل را قطع و آمریکا را از ایران بیرون کردند.»

وی ادامه داد «اسلام ناب آن اسلامی است که در مقابل ظلم و جنایت می‌ایستد و آمریکا با این اسلام مخالف است» و افزود: «آمریکا با نظام اسلامی در ایران مخالفت می‌کند، زیرا یک نظام مستقل با حاکمیت ملی است و ظلم را نمی‌پذیرد.»

دبیرکل حزب الله گفت: «در دوره ترامپ هم گفتم که اولویت آمریکا، جنگ با ایران نیست. گزینه آمریکا تحقق اهداف از طریق مذاکرات است و اگر نشد، افزایش فشار از طریق تحریم.»

اقدام نظامی تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه تصریح کرد: «سخنان واشنگتن در خصوص جنگ با ایران، تنها برای ترساندن انجام می‌شود. گر صهیونیست‌ها به ایران حمله کنند، پاسخ دندان‌شکن می‌گیرند.»

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: «دشمن اسرائیلی به دنبال ترساندن در مسأله ضربه نظامی در قبال ایران است و بیشتر سران امنیتی و نظامی مخالف رفتن به سوی این گزینه هستند. اقدام نظامی تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران ندارد؛ بلکه ایران را به سوی تلاش برای توسعه آن سوق می‌دهد.»

عادی‌سازی روابط، به نفع اسرائیل است

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «عادی‌سازی روابط از لحاظ مالی به نفع اسرائیل است. دبیرکل حزب الله همچنین تصریح کرد: زمانی که اسرائیل می‌گوید می‌خواهد موشک‌های حزب الله را از بین ببرد، آیا تعدادش را می‌داند؟ حجم قدرت موشکی مقاومت به دشمن اجازه نمی‌دهد تا کاری را بر علیه لبنان انجام دهد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «پدافند هوایی مقاومت نتایج فعالی را از زمان فعال شدن در دو سال قبل داده است.»

اماراتی‌ها در نخستین مواجهه با انصارالله، فریادشان بلند شد

او همچنین با تأکید بر این‌که «کشور‌هایی که روابط خود را با دشمن عادی کردند، به دشمن اسرائیلی منفعت اقتصادی و رسانه‌ای رساندند؛ اما از لحاظ نظامی سودی نخواهند برد»، گفت: «امارات به نیرو‌های غربی و اسرائیل برای حمایت از خود در برابر انصارالله پناه برد.»

او در ادامه افزود: «امارات از زمان تأسیس ده‌ها میلیارد سلاح و تکنولوژی نظامی خریداری کرد؛ اما در برابر نخستین رویارویی مستقیم با انصارالله، فریادشان بلند شد. آن‌ها امروز خواهان حضور آمریکایی ها، فرانسوی ها، انگلیسی‌ها و کمک‌های اسرائیل در برابر انصارالله هستند.»

وی تصریح کرد: «مقاومت به دنبال هر سلاحی است که بتواند بوسیله آن از لبنان و مردم کشور دفاع کند. سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد: هیچ طرف ایرانی وجود ندارد که در انتخابات لبنان و یا دیگر امور داخلی دیگر مداخله کند.»

ما در حزب الله، در تعیین مرز‌ها مداخله نمی‌کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: «تحریم‌های آمریکایی، به برخی از تجار مظلوم، آسیب رسانده است. ما در حزب الله، در تعیین مرز‌ها مداخله نمی‌کنیم؛ زیرا از نظر ما، هیچ مرزی با دشمن نداریم و هیچ مرزی تعیین نمی‌کنیم. به همین دلیل گفتیم که این مسئله، به حکومت لبنان مربوط است.»

سید حسن نصرالله درباره پیشنهاد اخیر کویت برای مصالحه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با لبنان نیز گفت: «بهتر است که مسائل به سمت گفت‌وگوی لبنان با کشور‌های عربی حرکت کند. همه می‌دانند که عربستان و امارات در لبنان مداخله می‌کند. اگر فکر می‌کنند که ما به خاطر یمن، در امور داخلی کشور‌های عربی مداخله می‌کنیم، آنان نیز نباید در مسائل داخلی لبنان مداخله کنند.»

حضور نیافتن جریان المستقبل در انتخابات، تأثیر زیادی بر آن خواهد داشت

دبیرکل حزب الله گفت: «تصمیم سعد الحریری مبنی بر عدم حضور در انتخابات تصمیم تأسف‌برانگیری بود، ولی تماس و همکاری با جریان المستقبل ادامه خواهد داشت. عدم حضور جریان بزرگی مانند جریان المستقبل، تأثیر زیادی بر انتخابات خواهد داشت. هنوز چیزی مشخص نیست و باید دید در آینده چه پیش خواهد داد.»

وی با بیان این‌که «اصل عنوان حضور ما در پارلمان به خاطر حمایت از مقاومت است»، افزود: «ولی شعاری که امروز کشور‌های مخالف مقاومت سر می‌دهند، جنگ با مقاومت است. شعار همیشگی ما این است: حمایت می‌کنیم و می‌سازیم. برای ما مهم است که دوستان مقاومت در پارلمان زیاد باشند.»

سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد: «حضور ما در انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت تأثیر خواهد داشت و این به سود مقاومت، ساختن حکومت و وضعیت اقتصادی است. حمایت از مقاومت، تضمینی برای حمایت از کشور در برابر اسرائیل است؛ لذا شعار ما این است که حمایت می‌کنیم و می‌سازیم.»

ملت فلسطین چاره‌ای جز مقاومت ندارد

دبیرکل حزب الله لبنان «ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدایی که امروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نابلس به شهادت رسیدند»، گفت: «معادله آسیب رساندن به قدس به معنای ضربه زدن به همه محور مقاومت است و همچنان نیز پابرجاست. به شهادت رساندن این جوانان، یک جنایت و تجاوز آشکار و دردناک است.»

وی تأکید کرد: هرگونه سخن درباره مذاکرات جدید فلسطینی-اسرائیلی، امروز در رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی ندارد و حتی در اولویت‌های امروز آمریکا نیز قرار ندارد. باید گزینه مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی تقویت شود. ملت فلسطین چاره‌ای جز مقاومت ندارد.»

رژیم صهیونیستی در توهم است که می‌تواند در برابر محور مقاومت، ائتلاف تشکیل دهد

دبیرکل حزب الله درباره عادی‌سازی روابط کشورها با رژیم جعلی صهیونیستی نیز گفت: «هدف اصلی از عادی‌سازی این است که ملت فلسطین ناامید شود و احساس شکست کنند. رژیم صهیونیستی از طریق عادی‌سازی قصد دارد بر فلسطین مسلط شود و از راهکار دو دولتی عبور کند. اگر اسرائیل گمان می‌کند که از طریق عادی‌سازی خواهد توانست در برابر محور مقاومت، ائتلاف تشکیل دهد، در توهم به سر می‌برد.»

سید حسن نصرالله درباره تحولات یمن نیز گفت: «حل موضوع امارات آسان است. یمنی‌ها می‌گویند که امارات باید از جنگ خارج شود. انصارالله، تصمیم گرفت که به امارات پاسخ دهد. اگر حکومت امارات، شیشه‌ای است (و از شکسته شدن می‌ترسد)، چرا در جنگ دخالت می‌کند.»

دبیرکل حزب الله لبنان در پایان درباره سوریه و عراق نیز گفت: «آمریکایی‌ها درصدد احیای مجدد داعش در عراق و سوریه هستند، آن‌ها همچنان در حال غارت نفت و گاز شرق فرات هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیم
۰۸:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
درود خدا بر سید مقاومت
درود بر شرفت و انسانیت
درود بر حاج قاسم و یارانش
درود بر انقلاب و یارانش
درود بر امام و یارانش
درود بر حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
انقلاب سفره خیلی ها را رنگین کرد!....به جز مردم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
به قول سردار : زباله های این کشور رو هم دو ریخت (آلبانی نشین ها)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خوب خدا رو شکر ولی میشه لطف کنید و یکسر به حریم رودخانه برغان کرج بزنید اصلا هیچ راه دسترسی به رودخانه نیست همه جا تصرف شده باید پول بدی تا اجازه بدهند بری کنار بستر رودخانه..لطفا از صدا سیما بیاید یک گزارشی تهیه کنید هر کسی تونسته تا هر کجا که دلش خواسته رو سیم کشی کرده و تصرف کرده...لطفا قوه قضاییه به رودخانه برغان کرج هم ورود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
چرا این اقا در امور داخلی کشور ما دخالت می کنه؟
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
چرا در مورد دخالت آمریکا و اروپا لال میشی
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۳:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
باز هم بعد از این همه سال یاد لحظه ورود اون مرد آسمانی و جشن های مربوط به دهه فجر انقلاب اسلامی که می افتیم خاطرات شیرینی برامون زنده میشه ، که حتی تلخی اتفاقاتی که تا الآن داشتیم نتونسته این طعم شیرینو از یاد ما ببره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
خدارو شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
کاربر ۲۳:۳۱
میشه نون خشکو زد تو همون طعم شیرین خاطرات خورد و به خورد خانواده هم داد.میشه با این طمع شیرین نسیه خرید کرد.فقط مایحتاج اولیه.تفریح و سفر و شادی و جشن که کلا حرومه.عمرمون رفت توی این مملکت
آخرین اخبار