فرماندار راسک گفت: بانوان به عنوان سهامدار ۵۰ درصدی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقشی چشمگیر، محوری و بسزایی پا به پای مردان در انقلاب ایفا کردند و در پیشرفت‌های مختلف کشور بسیار خوب درخشیدند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سلیم کدخدا در نشست هم‌اندیشی با بانوان راسک گفت: بانوان وقتی از حیث کمی و آماری نیم بدنه جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند قاعدتاً به تناسب این کمیت نقش‌آفرینی موثر و در تحولات و معادلات دارند.

او می گوید: خلأ بزرگ و محسوس اجتماعی جامعه ما غیبت حضور زنان و بانوان محلی و حضور کم رنگ آنان در مناسبات عمومی منطقه به نسبت جمعیت و ظرفیت و شرایط است.

فرماندار راسک گفت: انتظار کنش فعال و پویای خانم‌ها برای افزایش سطح مطالبات مشروع و برحق است و به حکم منطق آفرینش ظرفیت و استعداد انسانی به نحوی متعادل بین مرد و زن تقسیم و تعبیه شده که اشکال و ایراد در عدم توازن امروز، دیروز و فردا بین زن و مرد ربطی به نظام عدالت الهی ندارد.

او گفت: حقوق زنان در احکام الهی و قوانین دینی را باید مورد مطالبه و پیگیری قرار دهید، مصادیق تساوی حقوق زن و مرد در اسلام پرشمار و غیر قابل کتمان و حاشا است آسیب‌های اجتماعی متوجه قشر زنان در زمان ما در اوج پیچیدگی و تنوع قرار دارد.

به گفته کدخدا  لعاب و توجیه‌های قربانی کردن حقوق زنان هم در اشکال گوناگون خودنمایی می‌کنند راه‌حل اساسی در قدم اول ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های غیرانتفاعی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی آموزشی و فرهنگی ویژه بانوان در منطقه است.

او  می گوید:مسوولیت تشکیل کارگروه‌های موضوعی و تخصصی بانوان با مشارکت اعضای متخصص و صاحب‌نظر زن و بانوان توانمند در بخش‌های بهداشت، آموزش، اشتغال و اقتصاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خود زنان واگذار می‌شود.

به گفته او  این کارگروه ها علاوه بر طرح مباحث و تبادل نظر کارشناسی کارگاه‌های آموزشی مرتبط را مصوب و جهت تمهید برگزاری به فرمانداری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار