باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - رضا قوی فکر میگوید: دربارهی انتشار تصاویر تلخ از سوی رسانهها که گاهی منجر به نقض قوانین رسانه میشود و روح جامعه را بیمار میکند، ۲ نکته اساسی است؛ اول آنکه میخواهند با انتشار چنین تصاویر و اخباری، میزان مخاطبانشان را بالا ببرند و دوم اینکه از این راه کسب درآمد کنند.
او افزود: حال آنکه چنین در آمدی ارزش آن را ندارد که قلب جامعه زخمی شود، از سویی رسانهها هم نمیتوانند از کنار این خبر به سادگی بگذرند و با استناد به اینکه خبر جنایت بار و ناراحت کننده است اعتنایی به آن نکنند.
این روزنامه نگار پیشکسوت یادآور میشود که در چنین مواقعی باید وسواس و احساس مسئولیت رسانه بیشتر شود؛ بنابراین در چنین وضعیت غیرعادی طبعا نحوه انتشار خبر متفاوت میشود.
قوی فکر گفت: انتشار اخبار خشونت بار احساسات مخاطبان را جریحه دار میکند و طبیعی است که آن خبر در چنین شرایطی ارزش خبری اش را از دست میدهد و تبدیل به ابزاری میشود که جنایتها و حوادث تلخ و این چنین ناراحت کننده برای جامعه عادی میشود و قبح قضیه به تدربج در جامعه از بین میرود و عادی میشود.
نایب رییس انجمن پیشکسوتان مطبوعات هیجان خبری و بی سیاستی در انتشار خبرها را از جمله عوامل سقوط یک رسانه میداند.
او اشاره کرد که این روزها رقابت غلط خبری بین رسانهها رواج پیدا کرده است و اگر رسانه کوچکترین خطایی کند، یا طرد میشود و یا دست و بالش بسته خواهد شد، پس رسانه باید واقعیت را بگوید، اما تیزبینانه و هوشمندانه.
رضا قوی فکر در پایان گفت: رسانهها باید در تغییر روشهای غلط در یک جامعه و نیز اصلاح عادات زشت و فرهنگ اشتباه در یک جامعه بکوشند.
انتهای پیام/ن