ساخت فناورانه جدیدترین نسل فیلتر‌های High Tech تصفیه هوا در دانشگاه کاشان

رئیس پارک علم وفناوری غیاث الدین جمشید کاشانی از ساخت جدیدترین نسل فیلتر‌های High Tech تصفیه هوا توسط محققان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - فرجی گفت: شرکت دانش بنیان پنتا تولید کننده برتر دستگاه تصفیه هوا با فناوری نوین پلاسما است که با معرفی این نوع فیلتر بسیاری از مشکلات مربوط به این دستگاه‌ها را برطرف کرده است.

دستگاه‌های تصفیه هوا پنتا پلاسما بدون تولید گاز ازن، تصفیه هوای محیط را انجام می‌دهد و دارای تاییدیه‌های اثربخشی بر روی باکتری و ویروس، گواهینامه عدم نشر ازن، گواهینامه ایمنی کاربر و ایزو ۱۳۴۸۵ است.

او گفت: با ساخت فیلتر پنتا پلاسما در دستگاه تصفیه هوا، عمده مشکلات، ایراد‌های و محدودیت‌های دستگاه‌های تصفیه هوا و حتی سیستم‌های تهویه هوا رفع شده است.

بنا به گفته او، شرکت دانش بنیان پنتا طیف متنوعی از محصولات را در زمینه تولید دستگاه تصفیه هوا و پساب با فناوری نوین پلاسما و نانوتکنولوژی از جمله دستگاه تصفیه هوا خانگی، دستگاه تصفیه هوا صنعتی، تصفیه هوا دندانپزشکی و بیمارستانی را ساخته است.

مدیر تولید شرکت دانش بنیان پنتا نیز که از دانش آموختگان دانشگاه کاشان گفت: شرکت توانسته است با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد محصولات مختلفی را در زمینه تصفیه و ضدعفونی هوا تولید کند.

اعتمادی گفت: در حال حاضر عمده دستگاه‌هایی که در زمینه تهویه و تصفیه هوا توسط سازمان‌ها، کارخانجات و تولیدکنندگان به کار گرفته می‌شوند، فرآیند تصفیه هوا از آلاینده‌هارا با کمک فیلتر‌های مکانیکی از جنس الیاف پلیمری، فایبرگلاس، پنبه و ... انجام می‌دهد.

او گفت: استفاده از چنین فیلتر‌هایی به دلیل مسائلی همچون گرفتگی سریع، قیمت بالا، عدم تخریب میکروارگانیزمها، ریسک انتقال و انتشار بیماری، تامین مواد با کیفیت، محدودیت در جذب ذرات میکروبی ریز، افت فشار بالا و نرخ ریکاوری پایین با محدودیت جدی روبرو است.

همچنین مدیرعامل شرکت دانش بنیان پنتا که از فناوران دانشگاه کاشان است گفت: شرکت‌های مختلف داخلی و خارجی با اعمال فرآیند‌هایی سعی در بهبود و رفع نسبی مشکلات فیلتر‌ها هستند؛ که بطور کلی عمده چالش‌ها هنوز باقی است، افزود: برخی از دستگاه‌های تصفیه هوا دارای مخزن مواد شیمیایی هستند که برای ضدعفونی محیط استفاده می‌شود و خطرات جدی برای سلامت انسان و حیوانات دارد.

رضا محصل گفت: همچنین برخی دستگاه‌های تصفیه هوا با گاز ازن فرآیند ضدعفونی را انجام می‌دهند که این مهم نیز خطر جدی بر روی دستگاه تنفس می‌گذارد.

او گفت: در حال حاضر بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا با فیتر هپا و دیگر فیلتر‌های جذبی وجود دارند، اما برای استفاده مداوم کارآمد نیستند.

بنا به گفته او، عمل تصفیه و ضدعفونی هوا با استفاده از فناوری نوین، تخریب ویروس، باکتری، قارچ و ذرات آلرژی، بدون استفاده از مواد شیمیایی، تاثیرپذیری آنی بر روی آلاینده‌ها، تاثیرپذیری بدون محدودیت مقدار آلودگی ذرات با هر ابعاد و اندازه‌ای، میدان الکتریکی قوی و تصفیه پرقدرت و پرانرژی، بدون افت فشار، مبنای تصفیه برگرفته از طبیعت و دوستدار محیط زیست از نقاط قوت فناوری پنتا پلاسما است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.