اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه صبح چهارشنبه آغاز به کار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- رئیس هات علمی انجمن بذر ایران گفت: انجمن در طول یک دهه تشکیل در سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۰۰ عضو حقیقی و حقوقی از مراکز دانشگاهی، علمی و بخش خصوصی و یک نشریه علمی بین‌المللی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی دارد.

آیدین حمیدی گفت: شکل گیری انجمن بذر ایران برای پرداختن به مقوله‌های پیراموان بذر محصولات و گیاهان کشور از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه گرگان رقم خورد و در سال ۹۰ برای اخذ مجوز اقدام شد و در سال ۹۱ رسما این انجم کار خودش شروع کرد.

امسال برای اولین بار همایش بین المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود، این پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی است در ۲ روز آینده و بیش از ۱۵۰ مقاله علمی تایید شده در رشته‌های تخصصی و پلان‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

انجمن‌های علمی در ایران ۱۰۰ سال سابقه دارند، در حال حاضر انجمن علمی بذر ایران ۴۰۰ عضو حقیقی و حقوقی دارد که از این تعداد ۴۰ عضو آن شرکت‌های معتبر بخش خصوصی در زمینه گیاهان و محصولات کشاورزی است.

این انجمن در قالب تفاهم نامه با بسیاری از مرکز دانشگاهی، انجمن‌های علمی، و دستگاه‌های اجرایی بخش خصوصی همکاری و تعامل دارد و امیداوریم در آینده نزدیک این تعاملات باعث تولید و اصلاح بذر‌های مرغوب متناسب با زیست محیطی و تنوع اقلیمی کشور باشد و در این راستا گام‌های بزرگ گامی برداشته شود.

۳۴ استاد دانشگاه مقالات پنجمین همایش بین المللی علوم و تکنولوژی دانشگاه رازی داروی می‌کنند

دبیر اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی «بذر ایران» گفت: ۱۸۴ مقاله به دبیرخانه این همایش در سطح کشور و بین المللی ارسال شده که ۱۵۴ مقاله آن برای شرکت در این همایش بین المللی تایید شده است.

جلالی هنرمند گفت : امسال برای اولین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران به صورت بین المللی برگزار می‌شود، مقالات در ۲ روز در پلان‌های مختلف برگزار می‌شود و ۳۴ عضو هیات علمی دانشگاه در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری این مقالات ارزیابی و داوری می‌کند.

 ۱۳ نفر از داوران این دوره از همایش از کشور‌های دیگر هستند، همایش بین المللی علوم تکنولوژی بذر ایران امسال در سطح بسیار عالی و استاندارد با محور سلامت امنیت غذایی و کاهش هدر رفت منابع کشاورزی برگزار شده است

همایش در روز‌های ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : همایش در روز‌های ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه و به صورت مجازی برگزار می‌شود، شعار این همایش بذر بهتر، سلامت وامنیت غذایی بیشتر، هدر رفت کمتر منابع است.

فرزاد ویسی گفت: این همایش توسط گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود.

محور‌های این همایش زیست شناسی بذر (فیزیولوژی، اکولوژی، بیوشیمی، ژنتیک)، فناوری تولید و فرآوری بذر، کنترل و گواهی بذر، صنعت و اقتصاد بذر (کارآفرینی، ثبت، مالکیت، بازاریابی، زنجیره ارزش، خوشه صنعتی و تجاری سازی) است.

مجوز برگزاری همایش‌های داخلی، محلی و استانی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صادر شد و مجوز برگزاری همایش‌های ملی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط هیات رئیسه صادر گردید.

برای دریافت مجوز برگزاری و ثبت همایش‌های بین‌المللی در پایگاه ISC، پس از تصویب در هیات رئیسه دانشگاه، مصوبه هیات امنا دانشگاه الزامی است.

معاونت پژوهش و فناوری، از برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه حمایت می‌کند و در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با حمایت دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی امیدواریم هر دانشکده بتواند سالانه حداقل یک همایش ملی یا بین‌المللی برگزار نماید.

برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در تبادل اطلاعات و دیدگاه­‌های علمی محققان و پژوهشگران و اطلاع از تازه‌ترین نتایج یافته‌های علمی اهمیت دارد پارسال ۶ همایش در سطح ملی در دانشگاه رازی برگزار شد که ۲ همایش توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و علوم اجتماعی هم هرکدام یک همایش برگزار کردند.

به منظور سازماندهی و اطلاع‌رسانی بهتر در خصوص همایش‌­های برگزار شده در دانشگاه رازی، پورتال همایش‌­ها به آدرس hamayesh.razi.ac.ir در سال ۱۳۹۸ خریداری شده است.

علاوه بر «بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران» که خرداد ماه در سطح ملی برگزار شد، ۲ همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در ۳۱ شهریور و اول مهر به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برگزار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.