رئیسی: بیانیه گام دوم انقلاب مستند تحول برای دستگاه‌ها و ارکان نظام است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سند تحول دولت به زودی رونمایی می‌شود، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چشم‌انداز روشنی برای شکل دادن به تمدن نوین اسلامی پیش روی ما قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: ویرایش اول سند تحول که پیش‌تر برای وزرا ارسال شده، منتشر خواهد شد و بودجه ۱۴۰۱ نیز بر اساس این سند خواهد بود.

به گفته رئیس‌جمهور، «مردم وقتی به اداره‌ای مراجعه می‌کنند و با عدم مسئولیت‌پذیری و دلسوزی مواجه شوند ناامید می‌شوند؛ لذا مسئولیت‌پذیری، انضباط اداری و فرهنگ سازمانی در مقام عمل و اجرا باید متحول شود. تصمیمات باید علمی و دانش پایه باشد.»

همچنین، رئیس‌جمهور سازمان امور اداری و استخدامی و مجموعه مدیران مباحث نظری و دانش‌پایه را مامور رسیدگی به این کار کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تدوین «سند تحول دولت» را که یکی از ابزار‌های برنامه‌ریزی راهبردی بود در دستور کار قرار داد.

به گفته سخنگوی دولت، در این سند ۳۷ موضوع اولویت‌دار نهایی شده است که هر موضوع حاوی چالش ها، راهبرد‌ها و راهکار‌های برون رفت از مشکلات را شامل می‌شود و دستگاه‌های متولی اجرای راهبرد‌ها و حتی زمانبندی برای اجرای راهکار‌ها نیز مشخص شده است.

همچنین رئیس جمهور در ادامه این جلسه، موضوع سند تحول دولت، بیانیه «گام دوم انقلاب» را یک سند مهم دانست و گفت: این سند از یک واقع‌انگاری و حکمت برخوردار است و در آن به چشم‌انداز تمدن نوین اسلامی و سیاست‌های کلی نظام پرداخته شده و دارای گفتمان‌سازی خوبی است. دستگاه‌های اجرایی نسبت خود با این سند را تعریف کرده و مشخص کنند چه اقداماتی برای عمل به این سند باید انجام دهند.

حجت‌الاسلام رئیسی شب گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیانیه گام دوم انقلاب‌اسلامی را جزو مهم‌ترین اسناد بالادستی و مستند تحول برای همه دستگاه‌ها و ارکان نظام دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحول دولت ، سند ، رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
اشخاصی که در دوره روحانی کار میکردند
را اخراج کن
برای اینکه نقطه ضعیف خودشان را پوشش دهند
کار درست و بنفع ملت نخواهند کرد
اگر کارایی داشتند .در زمان روحانی کار میکردند
باعث بن بست دولت ات میشوند
آخرین اخبار