رئیس کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دو رقمی شدن تعداد مرگ و میر کرونا در خراسان رضوی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد پهلوان گفت: دو رقمی شدن مرگ و میر در خراسان رضوی بعد از چهار ماه است.

به گفته او خوشبختانه در موج ششم اوجگیری کرونا تاکنون فوتی ناشی از کووید ۱۹ در بین کودکان نداشته ایم، اما ابتلا در بین کودکان در این موج زیاد است و حدود ۲۰ درصد موارد را شامل می‌شود.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از پنجم بهمن ماه امسال وارد موج ششم کرونا شده‌ایم که اومیکرون سویه غالب این موج است.

به گفته پهلوان  از یک ماه گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آماده باش کامل برای مقابله با موج ششم است به طوری که قرارگاه مدیریت کرونا در این دانشگاه به صورت شبانه‌روزی فعال است و جلسات آن به طور مستمر برگزار می‌شود و با توجه به تجربه‌های قبلی تمام تلاش بر این است که کمترین مرگ و میر و تبعات را داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هزار و ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که ۲۱۴ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و بستری قرار دارند.

پهلوان گفت: طی ۱۰ روز گذشته مراجعات سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش چشمگیری یافته و از چند روز گذشته تعداد مراجعان سرپایی در حال کاهش است و از سوی دیگر تعداد مراجعان بستری روند افزایشی قابل توجهی دارد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار