مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون کودکان پنج تا ۹ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سعید فردین فر گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول واکسن کرونا، ۸۳ درصد دز دوم و ۲۷ درصد دز سوم را دریافت کرده اند.

۶ شهرستان‌های کلات، بینالود، بردسکن، رشتخوار و مشهد وضعیت قرمز دارند و شهرستان‌های سرخس، تایباد، خواف، کاشمر، درگز و چناران نارنجی و شهرستان‌های فریمان، قوچان، باخرز و خلیل آباد در شرایط زرد کرونایی هستند.

او گفت: طبق تحقیقات انجام شده افرادی که ۲ دز واکسن کرونا را زده اند ۶۵ درصد و افرادی که سه نوبت را زده اند ۹۶ درصد در مقابل سویه جدید ایمنی دارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم برای پیشگیری از تبعات سویه جدید کرونا نسبت به تزریق دز سوم واکسن کرونای خود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اقدام کنند تا این که استفاده از ماسک در بین مردم به ۸۵ درصد برسد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.