رفع تصرف ۱۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد از رفع تصرف ۱۷ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی تایباد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - جواد اعتضادی گفت: در ۱۱ ماهه امسال و در گشت حفظ زمین‌های کشاورزی، ۱۰۶ مورد تخلف شناسایی شد که از این میزان ۱۷ مورد رفع تصرف شدند.

او گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید و منبع تامین غذا، از اولویت‌های جهاد کشاورزی است که با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی با هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های زراعی و باغی برخورد می‌شود.

در آخرین مورد از برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز در تایباد، ۶ مورد پی‌کنی و دیوارکشی در سطح هزار و ۱۱۰ متر مربع در روستای چهاربرجی رفع تصرف و قلع‌وقمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: همچنین در خصوص رفع تداخل زمین‌های کشاورزی، سطح ۶ هزار و ۵۸۵ هکتار رفع تداخل شدند که ۲ هزار و ۷۵۴ هکتار به اراضی غیر ملی اضافه و سند حدنگاری آن‌ها صادر شد‌ه است.

اعتضادی گفت: رفع تداخل‌های اراضی کشاورزی در راستای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اجرا می‌شود که این گونه تداخلات در پی قوانین موازی پیش می‌آید.

به گفته او احتمال می‌رود از ۱۶۱ پلاک زمین‌های کشاورزی در تایباد، تعداد ۱۰۵ پلاک تداخل وجود داشته باشد و بایستی در کارگروه رفع تداخلات بررسی شود.

سند حدنگاری یا کاداستر با توجه به اهمیت حفظ و توسعه کشاورزی و در جهت رفع تداخل اراضی ملی و شخصی صادر می‌شود.

انتهای پیام//ا. چ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار