مشاور حقوقی اتاق بازرگانی گفت: قانون تجارت در سال ۸۲ نوشته شده که در آن زمان تحریمی علیه کشور ما اعمال نشده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیامک قاجار گفت: اقتصاد در شرایط بسته قرار دارد به همین علت خبری از رقابت و صادرات نیست، بنابراین باید قانون تجارت را متناسب با وضعیت فعلی اصلاح کنیم. اصلاح به معنای بومی سازی نیست و نباید تحت عنوان بومی سازی اجازه هر جنایتی را بدهیم بلکه باید در راستای حل مشکلات کسب و کار‌ها متناسب با تکنولوژی به اصلاح قانون تجارت بپردازیم.

 بر اساس گفته‌های نماینده شورای فضای مجازی وظیفه این نهاد به تصویب رساندن است، اما اجرا برعهده سازمان‌های مربوطه است به عنوان مثال در حوزه رمز ارز‌ها شورای فضای مجازی از بانک مرکزی خواستار قانون گذاری است.

طبق آمار‌های گفته شده از نماینده نظام صنفی رایانه ای، ۵۰ درصد از جرایم در حوزه تجارت الکترونیک، خالی فروشی است یعنی افراد، کیف پول‌های دیجیتال دارند، اما در آن پولی نیست.

ایران در سال ۱۳۸۲ قانونی را تحت عنوان قانون تجارت الکترونیک به منظور شناسایی معاملات و اسناد الکترونیکی به تصویب رساند، این قانون مجموعه اصول و قواعدی است که برای مبادله و ایمنی اطلاعات در واسطه‌های الکترونیکی و با استفاده از سیستم‌های ارتباطی جدید به کار می‌رود. ماده‌های این قانون فعالیت‌های تجاری و غیر تجاری را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار