معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در زمینه دارو‌های مربوط به درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان کمبودی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان - قدرت‌الله رستمی گفت: ذخیره‌سازی دارو‌های مربوط به بیماری کرونا انجام شده و هیچ‌گونه کمبودی در استان وجود ندارد.

او گفت:به صورت مقطعی با کمبود برخی دارو‌های خاص و کمیاب مواجه می‌شویم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تولید برخی دارو‌های خاص و کم مصرف، به کندی انجام می‌شود که با توجه به سهمیه‌های دارویی که در اختیار استان قرار می‌گیرد، نظام توزیع دارو را ساماندهی کرده‌ایم.

رستمی گفت: قبلا مشکلات کمبود انسولین و توزیع آن برای بیماران وجود داشت که خوشبختانه این مشکل برطرف شده و هیچ‌گونه کمبودی هم در زمینه عرضه انسولین قلمی وجود ندارد.

او گفت: چند داروخانه برای عرضه انسولین به بیماران دیابتی معرفی شده و بیماران می‌توانند داروی مورد نیاز خود را از این مراکز تامین کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:کارشناسان ما در سامانه ۱۴۹۰ پاسخگوی سوالات و ابهامات بیماران در زمینه تهیه و مصرف دارو‌ها هستند و شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دارو‌های کمیاب و موجودی داروخانه‌ها با این سامانه تلفنی تماس بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.