مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:ساکنان ۲۰ منطقه کم برخوردار زنجان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - شیویاری امروز چهارشنبه در شورای اطلاع رسانی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه‌ای مناطق کم برخوردار گفت:۲۰ منطقه کم برخوردار در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ محله به شهر زنجان،۲ محله به خدابنده، چهار محله ابهر، سه محله خرمدره و یک محله نیز به سلطانیه اختصاص دارد.

او بابیان اینکه توجه به مسائل درمانی افراد ساکن در مناطق کم برخوردار اهمیت بسزایی دارد، گفت: اداره کل بیمه سلامت استان طبق ملزم شده تا جلسات متناظر خود را در قالب کارگروه‌هایی در زنجان و ۴شهرستان تشکیل دهد که هماهنگی‌های لازم نیز در این خصوص انجام گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان زنجان این موضوع مهم را به صورت کامل پیگیری و رصد می‌کند، گفت: بسیاری از ساکنان محلات کم برخوردار ممکن است فاقد بیمه باشند که با شناسایی آن ها از این خدمت بهره‌مند شده و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه ساکنان مناطق کم برخوردار با پوشش بیمه‌ای همانند صندوق‌های دیگر بیمه‌ای خدمات لازم را دریافت می‌کنند، می گوید: ساکنان این محلات با مراجعه به دفاتر پیشخوان و در شهرستان‌ها به بیمه سلامت می‌توانند از مزایای این بیمه به صورت رایگان برخوردار شوند و با تشکیل کارگروه‌ها و دستگاه‌های عضو اطلاع رسانی لازم به گروه‌های هدف در حال انجام است.

به گفته شیویاری  تاکنون کمتر از ۱۰۰ نفر در استان زنجان از طریق این طرح به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و این در حالی است که اغلب ساکنان استان از طریق صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

او می گوید: با اجرای طرح بهره مندی همه قشر‌های مردم از خدمات بیمه‌ای و نظام سلامت، شرایط را برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی به دنبال خواهد داشت و این افراد به تدریج نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق تفاهم نامه، اجرای این طرح پنج‌ساله خواهد بود که تلاش می‌شود گروه‌های هدف طرح پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و از طرفی اگر فردی بنا به هر دلیلی بیمه نداشته باشد، هنگام بستری، بیمه شده و در واقع به عنوان بیمه شده سازمان تلقی و از خدمات لازم بهره مند می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.