اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر با حضور رئیس سازمان شیلات ایران افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- فرماندار دیر گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی بندر دیر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ظرفیت ۶۰ قایق صیادی ساخته شده است.

یونس باربرز می‌گوید: یکی از مشکلات جامعه صیادی دیر نبود اسکله پهلوگیری برای قایق‌های صیادی بود که افتتاح اسکله شناور برخی از مشکلات این بندر را برطرف می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان شیلات ایران هم گفت: اسکله شناور قایق‌های صیادی گام موثری در پهلوگیری و پارکینگ خدمات‌دهی به شناور‌های کوچک است.

سید حسین حسینی گفت: مزیت این نوع اسکله‌های شناور، ارزان بودن سازه‌ها است.

او گفت: رعایت نکردن استاندارد‌های دریایی آسیب جدی به امنیت این صنعت می‌زند و باید همه از دریا و ساحل حراست کنند.

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به تنش آبی در آینده باید توسعه را به سمت سواحل و دریا ببریم و با وجود طراحی ۶۵۰ هزارتن طرح پرورش ماهی در قفس در کشور، ۴ هزار تن در استان بوشهر عملیاتی شده که این رقم بسیار پایین است.

حسینی درباره اختلاط شناور‌های باری و صیادی در حوضچه شیلات و امنیت شناور‌های صیادی هم گفت: این اختلاط باعث تاسف است زیرا شناور باری بعد از پایان کار باید حوضچه را ترک کند و از شناور‌های صیادی جدا شود.

فرماندار دیر می‌گوید: این شهرستان با ۹۵ کیلومتر مرز آبی و وجود جزایر بزرگ تهمادون، ام الگرم، نخیلو و خورخان در کشور بی‌‎نظیر است.

 

باربرز گفت: اسکله خورخان در بردخون نیز در دست ساخت است که امیدواریم هر چه زودتر بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.