سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی به ۲ برابر افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - رضا زمانی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گیلان علاوه بر اینکه اعتبارات حفظ و احیای تالاب انزلی ۲ برابر شد، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای مبارزه با گونه مهاجم سنبل آبی مصوب شد.

به گفته او به دلیل اهمیت بالا و وضعیت نگران‌کننده تالاب انزلی، لازم بود در سال‌های گذشته و همزمان با ستاد ملی دریاچه ارومیه از اعتبارات ملی استفاده شود.

با توجه به تشکیل ستاد ملی احیای تالاب انزلی برای نخستین بار، اعتبارات ملی به این تالاب بین المللی و اکوسیستم با ارزش گیلان اختصاص خواهد یافت که این موضوع فرصت مناسبی برای مدیریت و احیای این تالاب است.

سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست گیلان می‌گوید: فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود و نهایتا سرزیر این ۲ رودخانه به تالاب انزلی هستند.

برای نخستین بار اعتبارات بسیار مناسب برای احداث و تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر رشت برای جلوگیری و مدیریت این فاضلاب‌ها اختصاص پیدا کرد.

رضا زمانی، سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط زیست گیلان

احیای تالاب انزلی و نیز تخلیه نکردن فاضلاب‌های شهری و آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود از اصلی‌ترین معضلات استان و از مطالبات دیرینه همه شهروندان است که با پیگیری نماینده عالی دولت در استان، اعتبارات ملی خوبی برای مدیریت این موارد اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.