حسینی گفت: با مشارکت ستاد اجرایی امام خمینی (ره) سمنان طرح کاروان سلامت دام ویژه بهره‌وری دامداری‌ها و کمک به دامداران در استان سمنان اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - حمید رضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این طرح با محوریت ستاد اجرایی و دامپزشکی با هدف کمک به دامداران اجرا شده است.

در قالب این طرح برای حفظ سلامت دام‌ها و افزایش بهره‌وری دامپروری، تفاهم نامه‌ای بین دامپزشکی و ستاد اجرایی امضا و در وهله نخست دامداران با علم و اطلاعات مورد نیاز در زمینه تغذیه و پرورش دام، آشنا می‌شوند.

کاهش تلفات و افزایش سودآوری دامپروری هدف اصلی اجرای این کاروان است.

مقابله با انگل‌های دامی، استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و درمان دام‌های بیمار می‌تواند با جلوگیری از وقوع بیماری و تلفات علاوه بر حفظ سلامت جمعیت دامی، میزان سود حاصله از نگهداری دام‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

در مرحله دوم ارائه خدمات دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که با توسعه، گسترش و پایداری خدمات دامپزشکی، بهره‌وری دامپروری رشد چشمگیری خواهد داشت.

برنامه عملیاتی این کاروان در دو مرحله با اعتبار پنج میلیارد ریال در هر مرحله در فصل زمستان و بهار با هدف ارائه دارو و مکمل‌های غذایی و سم‌پاشی و انگل زدایی انجام می‌پذیرد همچنین شعار این طرح دامپزشکی، امنیت غذایی و اقتصاد روستایی ذکر شده است.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.