اعتراض صدها پناهجوی افغانستانی در کمپ ابوظبی

پناهجویان افغانستانی که روی کار آمدن طالبان به خارج از این کشور منتقل شده اند می‌گویند حدود شش ماه پس از انتقال هنوز در بلاتکلیفی به سر‌می‌برند.

باشگاه خبرنگاران جوان - صدها تن از پناه‌جویان افغانستانی در کمپ ابوظبی به خاطر توقف روند انتقال‌شان به آمریکا، دست به اعتراض و تحصن زده‌اند.

پناهجویان می‌گویند حدود شش ماه پس از تخلیه از افغانستان هنوز در بلاتکلیفی به سر‌می‌برند.

گفته‌ می‌شود که بیش از ۱۰ ‌هزار پنا‌هجوی افغان در کمپ ابوظبی هستند.

معترضان از دولت آمریکا خواستند که هرچه زودتر به وضعیت پناهندگی آن‌ها رسید‌گی کند. آن‌ها دولت بایدن را به برخورد دوگانه با پناهجویان در کمپ قطر و امارات متحده عربی متهم می‌کنند.

در کنار ابوظبی، پناهجویان افغان در دوحه قطر نیز در کمپ به سر می‌برند. معترضان می‌گویند افرادی که در دوحه هستند، زودتر به آمریکا منتقل می‌شوند.

بنا بر گزارش‌ها تاکنون بیش از ۷۶ هزار نفر از شهروندان افغانستان به امریکا انتقال یافته‌اند. از این میان حدود چهار هزار نفر در دو پایگاه نظامی در این کشور به سر می‌برند و سایر افراد اسکان داده شده‌اند. قرار است افراد باقی‌مانده تا ۱۵ فبروری اسکان داده شوند.

پس از تسلط طالبان بر کابل، روند تخلیه اضطراری همکاران محلی نیروهای خارجی، نظامیان و مقام‌های پیشین و سایر افراد در معرض خطر آغاز شد و تا ۱۷ روز ادامه یافت. در این عملیات که با هرج‌و‌مرج فراوان، رسوایی و صحنه‌های رقت‌انگیز زیادی همراه بود حدود ۱۳۰ هزار نفر از افغانستان به خارج از کشور منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اکثر افغانها جز زیاده طلبی کار دیگری بلد نیستند