اداره خط آهن افغانستان در راستای اتصال کشور به شبکه خطوط آهن منطقه‌ای و بین المللی از طریق شبکه خط آهن فعالیت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت طالبان امروز (پنجشنبه) در توئیترش نوشته که کابینه طالبان ابقای اداره خط آهن به طور مستقل آن را تصویب کرده است.

سمنگانی نوشته است که این «اداره موظف است طبق قوانین مربوط، بدون وابستگی به کدام وزارت یا اداره، به طور مستقل امور خویش را انجام دهد.»

کابینه طالبان ابقای اداره خط آهن افغانستان را به طور مستقل تصویب کرده است. به گفته مقامات، اداره خط آهن امور مربوط خویش را بدون وابستگی به ادارات دیگر به پیش می برد.

شورای وزیران در مصوبه شماره ۱۰ مورخ ۱۳۹۱/۱/۱۵ خویش، اداره خط آهن را، در چارچوب یک بورد پالیسی‌ساز، متشکل از وزرای معادن، تجارت و صنایع، ترانسپورت، مالیه و نماینده اتاق‌های تجارت، به ریاست وزیر فواید عامه، تأیید کرد.

پس از آن، براساس مصوبه شماره ۲۶ مورخ ۳ میزان سال ۱۳۹۱ شورای وزیران و حکم شماره ۴۸۹۸ مورخ ۱۳۹۲/۴/۸ مقام ریاست جمهوری، صلاحیت‌ها و مکلف های وظایف این اداره مشخص گردید و فیصله شد تا طی سه سال، وزارت فواید عامه زمینه شکل‌گیری اداره خط آهن را، به‌حیث ارگان مستقل بودجوی و اجرایی، فراهم کند. سپس مصوبه شماره ۳۸ مورخ ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ کابینه جمهوری اسلامی افغانستان، این اداره به‌گونه رسمی به اداره مستقل خط آهن افغانستان ارتقاء پیدا کرد و سپس در سال ۱۳۹۶ اداره خط آهن افغانستان به‌حیث اداره مستقل بودجوی، شروع به فعالیت کرد.

بعد از آن و بر اساس فرمان شماره ۲۲ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۲ مقام ریاست جمهوری، اداره خط آهن افغانستان از وزارت ترانسپورت مجزا گردید و به‌حیث اداره مستقل بودجوی فعالیتش را ادامه می‌دهد.

اداره خط آهن افغانستان در عرصه، تنظیم، سازماندهی، رهبری و نظارت امور ساختمان، بهره ‌برداری، حفظ و مراقبت، خدمات و سایر امور مربوطه مطابق قانون خط آهن فعالیت دارد.

همچنان این اداره در راستای اتصال کشور به شبکه خطوط آهن منطقه‌ای و بین المللی، توسعه و تحکیم روابط تجارتی، سیاحتی و اجتماعی از طریق شبکه خط آهن فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار