روزانه پنج‌صد مریض در شفاخانه‌ مرکزی غور در بخش‌های مختلف مراجعه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسئولان صحی در ولایت غور می گویند که در یک سال گذشته به دلیل بیماری سرخکان و سوءتغذیه، ده ها کودک جانشان را از دست دادند.

داکتران و مسئولان صحی در شفاخانه‌ مرکزی ولایت غور می‌گویند که بیماری سرخکان و سوءتغذیه طی یک سال اخیر جان دست کم ۷۲ کودک را گرفته است.

محمدموسا الفت، مسئول بخش صحی کودکان شفاخانه‌ مرکزی غور می‌گوید که بیماری سرخکان از یک‌ونیم سال به این‌سو در این ولایت شیوع کرده است.

به‌گفته‌ الفت، پیش از زمستان روزانه ۶۰ مریض به شفاخانه‌ مرکزی غور مراجعه می‌کردند اما اکنون این آمار به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسیده است.

عیدی‌ماه سلطانی، مسئول بخش مراقبت‌های ویژه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در شفاخانه‌ مرکزی غور می‌گوید که روزانه بیش از ۱۰ مریض در این بخش مراجعه می‌کنند. در حال حاضر ۶۰ کودک تحت مراقبت قرار دارند.

سلطانی می‌گوید که از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد سوءتغذیه کودکان در این ولایت ثبت شده است که از این میان ۲۷ کودک جان باخته‌اند.

داکتران می‌گویند که به علت کمبود امکانات صحی، دارو و برق نمی‌توانند به‌صورت درست به مریضان رسیدگی کنند.

داکتران هشدار می‌دهند که اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، آمار مریضان سرخکان و سوء‌تغذیه در ولایت غور افزایش خواهد یافت.

داکتر عبدالاحمد نوری، رئیس شفاخانه‌ مرکزی ولایت نیز از افزایش مریضان و کمبود بستر نگران است و می‌گوید که روزانه در حدود پنج‌صد مریض در شفاخانه‌ مرکزی غور در بخش‌های مختلف مراجعه می‌کنند. به گفته‌ این شفاخانه‌ ظرفیت پذیرش این میزان مریض را ندارد.

مسئولان شفاخانه‌ مرکزی غور از وزارت صحت عامه‌ طالبان و سازمان‌های جهانی می‌خواهند که به سکتور صحت این ولایت توجه کنند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بدخشان اعلام کرد که در دو ماه گذشته ۷۴ کودک ساکن این ولایت بر اثر ابتلا به سرخک در ولسوالی های «کوف آب» و «کوهستان» جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: سرخکان ، غور ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار