نخستین حمله گروهی شکارچیان مسلح به محیط بانان در میانکاله به اوایل بهمن بر می گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: تعدادی از شکارچیان در سواحل آشوراده و بندر ترکمن به شکار غیرقانونی پرندگان مشغول هستند که اوایل بهمن با هشدار‌های محیط بانان مواجه شدند، اما به سمت آن‌ها تیراندازی کردند.

او افزود: پس از این اتفاق نشستی در ۶ بهمن ماه با فرماندار و مسئولان شهر بندرترکمن برگزار و مراتب اعتراض محیط زیست به این اقدام شکارچیان به آن‌ها اعلام شد، اما شکارچیان غیرمجاز چهار روز بعد در تاریخ ۱۰ بهمن دوباره به سمت محیط بانان شلیک کردند.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران این اتفاق مجددا در روز‌های ۱۲ و ۱۹ بهمن ماه هم اتفاق افتاد و شکارچیان با تفنگ‌های ساچمه‌ای به سمت محیط بانان شلیک کردند، اما چون قایق محیط بانان در حال حرکت بود و فاصله آن‌ها با شکارچیان نیز زیاد بود ساچمه‌ها به نقاط حساس بدن محیط بانان اصابت نکرد.

بر اساس تصاویر دریافتی تعدادی از شکارچیان که محیط زیست شمار آن‌ها را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام می‌کند در حال شکار غیرقانونی هستند که پس از وورد نیرو‌های محیط بانی با سلاح‌هایی که در دست دارند به سمت آنان شلیک می‌کنند.

درخواست این شکارچیان صدور پروانه شکار و قانونی شدن فعالیت آنان است که به گفته آهنگری تعداد شکارچیانی که می‌خواهند در منطقه شکار کنند هیچ تناسبی با تعداد پرندگان ندارد.

پناهگاه حیات وحش میانکاله با ۶۸هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت از زاغمرز بهشهر تا بندر ترکمن در استان گلستان امتداد دارد و اگر چه اراضی تالابی آن بین دو استان قرار دارد، اما یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان مازندران است.

شبیه این مدیریت را می‌توان در جنگل‌های گلستان نیز دید که اگرچه بین سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان مشترک است، اما مدیریت آن با استان گلستان است

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
بجاش امنیت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
واقعا تاسف آورده...
Iran (Islamic Republic of)
محمدصالح چگینی
۲۳:۲۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
چیه اگه تیترخبرنداشت فکرمیکردیم خط مقدم جنگ باتکفیری هاست مگراین منطقه دروپیکرامنیتی واسلحه دارحکومتی نداردکه این مسخره بازیها وتیروتیرکشی راه افتاده است اینمصداق محاربه وفساد فی الارض است که حتی دیدن این فیلم ترس درامت می افریند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
باید ماموری کشته شود تا اجرای قانون اعمال شود.
Iran (Islamic Republic of)
حیران
۲۲:۳۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
باورم نمیشه که فیلم واقعی باشد و در ایران است بسیج و سپاه و نیروی انتظامی کجا اند
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
با سلام
این باعث تاسف است.
اگز در کشور های غربی بود این افراد تهبیه شده و با آنا ن برخورد میشد.
ماموران مظلوم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
اون شکارچیان هم زن و بچه دارن از کجا بیارن زندگیشونو بچرخونن.نه شغلی نه کاری نه وامی نه سرمایه و کمکی برای ملت فراهم نکردین و در آبهایی که خدادادیه جلوی رزقشونو میگیرین در حالیکه شکارچیان خارجی رو با پارتی و رشوه وارد کشور میکنین برای منقرض کردن نسل حیوانات..
پس بهشون مجوز بدین ..رزق دریا که سند خورده ی شمانیست! ظلم تا چه حد..برن آدم بکشن و دزدی کنن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
عجیب چطور نیروی انتظامی با صیادان برخورد میکنه با اینا که مسلحم هستن کاری نداره اصلا چطور امکان داره به این افراد جواز شکار بدن اسلحه ای که مجوز نداره ایا به نیروی انتظامی مربوط نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۲۱:۳۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
بابا اینا که با اسلحه گرم دارن بقصدکشت یا مجروح کردن محیطبانان شلیک میکنن اصلاچه وضعیه بااین شرایط بهتره بجای محیطبانان ،یگان ویژه نیروی انتظامی با قایق های تندرو بره اونجا واقعا منطقه جنگی شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
چرا برخورد جدی با متخلفان و شکارچیان نمیشه اینها که به درگیری مسلحانه روی اوردند خیلی پرو شدند دولت و نیروهای نظامی و امنیتی پس چرا ساکتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
در عوض امنیت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تا یه چیزی می شه مزه میپرونی عوضش امنیت داریم . فکر کردی خیلی بامزه ای ؟ اگه احساس نامنی می کنی برو سوریه یا لبنان یا عراق یا افغانستان یا کشور آرمانیت آمریکا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
شمدهم با شلیک کنین بهشون، حالا که وحشی شدن و دنبال کسب منفعت از طبیعت به هر قیمتی هستن، کی گفته اصلا شکار کنین، نمی تونین برین زحمت بکشین و عرق برزین و کار کنین خوب برین بمیرین، عادت کردین دنبال پول مفت باشین