رئیس حوزه هنری استان ایلام گفت: هدف از برگزاری جشنواره گرافیک دقیقه ۵۵، نشان دادن اوج جنایت رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس و اتفاقی بود که در سال ۱۳۶۵ به سبب بمباران فوتبالیست‌های دو تیم ورزشکار ایلام و چوار، در شهر چوار افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته محمدعلی قاسمی جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ با حضور هنرمندان برجسته رشته گرافیک در اقصی نقاط کشور اتفاقی بود که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۳ هزار شهید استان ایلام رقم خورد.

این اتفاق در طول جنگ‌های تاریخ بی‌نظیر بود ما چه در جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های دیگر شاهد چنین اتفاقی نبودیم از این منظر این موضوع بسیار نادر است و هنرمندان در صدد هستند که با خلق اثر به جهان نشان دهند که در ایلام چه حادثه‌ای در سال ۱۳۶۵ اتفاق افتاده است.

 در این جشنواره قبل از برگزاری آیین اختتامیه به مدت ۲ روز کارگاه تخصصی خلق اثر داریم که هنرمندان با خلق آثار و ایده‌های که دارند در صدد هستند که در یک رقابت و فضای دوستانه آثار خودشان را خلق کنند و نهایتا در روز ۲۲ بهمن این آثار جمع آوری خواهد شد.

 این جشنواره گرافیکی با مدیریت سیدمحمد شریفی و دستیار آن یوزباشی سه روز ادامه داشته و کار‌ها پس از داوری ۳ اثر را انتخاب و چاپ می‌کنند و این آثار برتر با حضور مسئولین کشوری و لشکری استانی و عموم مردم در سالن شهدای چوار رونمایی خواهد شد.

در واقع کل این مجموعه که از بهترین‌های هر رشته در ۳۱ استان کشور است بعد‌ها به صورت یک مجموعه و بر اساس زمانبندی منسجم و دقیق در سال ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور نمایش داده خواهد شد.

 این رویداد در جام جهانی فوتبال قطر بصورت یک مجموعه نمایشگاهی از طریق رسانه‌های جهانی فرآروی دنیا به تماشا گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.