معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر تلاش برای توسعه زیرساخت‌های ارائه خدمات درمانی به کودکان مبتلا به کووید۱۹ تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سعید کریمی با همراهی دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نخستین سفر خود به شیراز از بخش‌های مختلف مرکز آموزشی درمانی نمازی بازدید کرده و در گفت‌وگو با بیماران و همراهان آنان، میزان رضایتمندی از خدمات را بررسی کرد.

او همچنین در دیدار با سرپرست و مدیر بیمارستان، پزشکان و کارکنان بخش‌های مختلف این مرکز آموزشی درمانی، از مسائل آنان آگاهی یافته و راهکار‌های رفع مسائل موجود بررسی شد.

دکتر کریمی ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان این بیمارستان به ویژه در روز‌های بحرانی کرونا طی ۲ سال گذشته، به ارزیابی چالش‌ها و نیازمندی‌های این مرکز درمانی پرداخت و پیرامون راهکار‌های توسعه خدمات این مرکز درمانی تبادل نظر شد.

او با بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان نمازی شامل بخش جدید در حال ساخت نورولوژی کودکان، بخش ام. آر. آی، بخش مراقبت‌های ویژه کودکان مبتلا به کووید۱۹ و بخش آنژیوگرافی قلب، نحوه ارائه خدمت و چالش‌ها و نیازمندی‌های این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار داد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت در گفتگو با مسئولان و کارکنان بیمارستان، با اعلام آمادگی برای کاهش چالش‌های این مرکز درمانی، نسبت به پیگیری برای رفع موارد مطرح شده در بازدید از این مرکز درمانی بزرگ جنوب کشور، قول همکاری داد.

۶۰ درصد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ را بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این بازدید با اعلام آخرین گزارش‌های مربوط به وضعیت کرونا و بیماران بستری در استان فارس گفت: ۶۰ درصد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ را بیماران زمینه‌ای تشکیل می‌دهند.

دکتر مهرداد شریفی ضمن ارائه توضیحاتی از روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹، از افزایش تخت در بخش مراقبت‌های ویژه برای رسیدگی به این بیماران خبر داد.

او می‌گوید: هم اکنون هزار و ۷۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند، که ۱۴۱ مورد از این تعداد، کودکان هستند.

دکتر شریفی با اشاره به خدمت رسانی این مرکز درمانی به بیماران جنوب کشور و استان‌های همجوار گفت: کارکنان این مرکز درمانی به صورت شبانه روزی به ویژه در بحران کرونا با جانفشانی و ایثارگرانه مشغول به ارایه خدمات درمانی به مراجعان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخشی از بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی از استان‌های دیگر هستند، خواستار ارتقای تجهیزات و امکانات تخصصی درمانی برای بخش‌های تخصصی این بیمارستان در جهت بهبود کیفی و افزایش خدمت رسانی به مردم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار