رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: مکان‌یابی ساخت و ساز در طرح نهضت ملی مسکن باید فنی و مهندسی باشد و مجلس بر طرح جهش تولید مسکن کنترل و نظارت خواهد کرد تا این پروژه در مسیر درستی حرکت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - علیرضا پاکفطرت در شورای مسکن استان فارس با تاکید بر اینکه تاکنون جلسات متعددی در زمینه طرح جهش تولید مسکن برگزار شده است، گفت: به جای حرف زدن و صحبت از آمار و ارقام روی کاغذ، اقدامات انجام شده در زمینه خدمات زیربنایی و روبنایی را مثال بزنیم. به عنوان مثال باری را که بر روی شهر صدرا و سایر شهرسازی غلطی که انجام دادیم را ارزیابی کنیم.

او گفت: در یک سال گذشته در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با مسائل شهرسازی صحبت شده است که لازم است در طرح جهش تولید مسکن از اشتباهات و تکرار نقاط ضعف طرح مسکن مهر جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مسکن بایستی با در نظر گرفتن خدمات رفاهی برای شهروندان و ساکنین آن مجتمع مسکونی همراه باشد و طرح و برنامه ساخت مسکن باید با کاربری‌های خدمات رفاهی نظیر مجموعه‌های ورزشی، فضای سبز، مدرسه، مسجد و ... باشد تا در آتی این مجموعه‌های مسکونی با مشکل مواجه نشوند.

او گفت: متاسفانه ما خیلی راحت آمار می‌دهیم که لازم است قول و وعده‌ها طوری داده شود تا در موعد مقرر موارد مطرح شده اجرایی شده باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس همچنین می‌گوید: بایستی ساخت مسکن در شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چرا که ساخت مسکن در شهر‌های میانی و کوچک بیشتر از کلان‌شهر شیراز اهمیت دارد و بدانیم که قرار نیست ما ساخت مسکن ارزان قیمت را در شیراز انجام دهیم که این رویه اگر مدیریت نشود باعث مهاجرت به مرکز استان خواهد شد و این به نفع مردم نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مسکن استان فارس که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار فارس و جمعی دیگر از مسئولان اجرایی در سطح ملی و استانی و همچنین برخی از نمایندگان مجلس برگزار شد به اهمیت اجرایی شدن قانون جهش تولید در مسکن تاکید شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار