به مناسبت دهه فجر ۸۹ طرح عمرانی با اعتبار ۶ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد خانچی در تشریح جزئیات بهره برداری از طرح‌های عمرانی خوزستان گفت: راه اندازی پست ۳۳/۱۳۲ کیلوولت پیروزان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال و افتتاح کارخانه تولید اندرید مالیک با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های اجرا شده در حوزه برق و پتروشیمی است.

او گفت: افتتاح تاسیسات آب شیرین کن در شهر‌های آبادان و امیدیه و آبرسانی به مناطق شهری و روستایی ماهشهر با هزینه ۱۰ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال نیز از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به بهره برداری رسید که نقش مهمی در ارتقاء کیفیت آبرسانی به مناطق ذکر شده دارد.

طرح‌های گاز رسانی به ۱۵۰ روستای خوزستان با اعتبار ۲۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، افتتاح ۴۹ طرح کشاورزی و گلخانه‌ای در سطح استان با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال، بازسازی و افتتاح ۴۲ مدرسه در سطح استان با اعتبار ۵۱۵ میلیارد و ۹۷۴ میلیون ریال از دیگر طرح‌های اجرا شده هستند.

به گفته خانچی نصب و راه اندازی ۷ دستگاه سیستم رادیویی در سطح استان به اعتبار ۹۹۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال، بهسازی و روکش ۱۹۴ کیلومتر شریانی اصلی، فرعی و روستایی با هزینه ۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال و همچنین افتتاح استخر بین المللی شرکت ملی حفاری ایران با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال نیز در دهه فجر به بهره برداری رسیدند.

علاوه بر آن  عملیات اجرایی ۱۴۲ پروژه عمرانی به اعتبار  یک هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان آغاز شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه از آغاز عملیات اجرای بهسازی اصلاح هندسی، لکه گیری و روکش آسفالت و ایجاد روشنایی در ۲۰ شهرستان شوشتر، اندیمشک، اهواز، رامهرمز، آبادان، شادگان، هندیجان، بندر ماهشهر، گتوند، کارون، شوش، رامشیر، دزپارت، بهبهان، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، شوش، باغملک و ایذه با اعتبار ۵ هزار و ۹۱۱ میلیارد و ۴۵۹ میلیون ریال خبر داد.

او گفت: عملیات احداث پل، تقاطع غیر همسطح و راه در ۸ شهرستان شوشتر، اندیمشک، آغاجاری، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، شوش، باغملک و ایذه و در سطح استان با هزینه ۹ هزار و ۵۹۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال نیز یکی دیگر از طرح‌های آغاز شده به مناسبت دهه فجر است.

عملیات آبرسانی به روستا‌های ۵ شهرستان مسجدسلیمان، کرخه، اهواز، اندیکا، دشت آزادگان و احداث ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط انتقال آب با اعتبار ۹۴۴ میلیارد ریال نیز شروع شد.

همچنین ۴۱ پروژه تأمین برق شهری و روستایی و توسعه و اصلاح روشنایی معابر در ۶ شهرستان امیدیه، لالی، بندر ماهشهر، دزفول، اندیکا و باغملک با اعتبار ۵۱۰ میلیارد و ۵۵۳ میلیون ریال و عملیات احداث یک هزار واحد مسکونی در شهرستان بهبهان از سوی پالایشگاه گاز خلیج فارس دیگر طرح‌های آغاز شده به مناسبت دهه فجر هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.