امام جمعه مشهد گفت: دستاورد اصلی انقلاب، خارج کردن اسلام از چاردیواری حسینیه و مسجد و آوردن آن در رأس معادلات سیاسی بین‌المللی دنیا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: انقلاب قطع شدنی نیست، چون انقلاب، شما مردم را دارد.
 
او گفت: اسلام به‌عنوان یک قدرت معادلات سیاسی استکباری جهان را بهم زد، آن چیزی که مردم مطالبه کردند جهانی شدن اسلام روی کره زمین است که به آن رسیدند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از احساسات پر شور، عواطف فوق‌العاده چشمگیر انقلابی شما مرد و زن در این سرزمین و در این شهر در بزرگداشت روز پیروزی انقلاب تشکر می‌کنم.
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به پیشرفتهای کشور در موضوعات مختلف گفت: میزان باسوادان ایران در میانه دهه پنجاه حدود ۳۰ درصد بود، یعنی در ملت ۳۵ میلیونی، ۳۰ درصد باسواد بودند، این آمار تا سال ۷۶ بیش از ۷۵ درصد و تا سال ۹۵ این رقم به حدود ۹۰ درصد رسید.
 
به گفته وی در مسائل علمی و پزشکی و سلامت به نقطه‌ای رسیدیم که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، امروز از تمام کشور‌های دنیا برای درمان و معالجه بیماری‌ها به اینجا می‌آیند.
 
آیت الله علم الهدی گفت: قبل از انقلاب در جمعیت ۳۵ میلیونی، فقط ۱۰ درصد بیمه درمانی داشتند، امروز در جمعیت بالای ۸۰ میلیونی، به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود دو درخواست از رئیس مجلس شورای اسلامی کرد، اول اینکه در کشوری که فراوانی کالای اساسی وجود دارد، اما مردم از گرانی رنج می‌برند، با پیگیری و هماهنگی سه قوه این مافیا‌ها از این مملکت ریشه کن بشوند، و دوم اینکه به‌عنوان سردار دفاع جنگ نرم، قانون تنظیم‌گری فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، و این فضای آلوده به جولانگاه دشمن، فضای پاک و مقدس برای زندگی مردم قرار بگیرد.
 
در ادامه امام جمعه مشهد فرا رسیدن میلاد مسعود امام جواد (علیه‌السلام) و تقارن آن با سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی را تبریک گفت.
انتهای پیام//ف. ب
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.