وزارت امور خارجه انگلیس و نروژ به آمریکا پیوسته و از اتباع خود در اوکراین خواسته‌اند که این کشور را در اسرع وقت ترک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه انگلیس عصر امروز (جمعه) اعلام کرد به شهروندان این کشور توصیه می‌کند از «هرگونه سفر» به این کشور اروپای شرقی جلوگیری شود.

به گزارش یورو نیوز، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: «اتباع انگلیسی در اوکراین باید اکنون در حالی که پرواز‌های تجاری هنوز در دسترس هستند، آن‌جا را ترک کنند.»


بیشتر بخوانید:


این بیانیه از هر کسی که می‌خواهد در این کشور بماند درخواست کرده که «به دلیل عملیات جنگی احتمالی مراقب باشند» و از به روز بودن اسناد سفر خود اطمینان حاصل کنند.

وزارت امور خارجه نروژ نیز با اشاره به «وضعیت امنیتی جدی و غیرقابل پیش‌بینی» از اتباع خود خواست تا اوکراین را ترک کنند. همچنین گفته شده است که از هرگونه سفر به روسیه در فاصله کمتر از ۲۵۰ کیلومتر از مرز اوکراین خودداری شود.

توصیه‌های سفر انگلیس و نروژ یک روز پس از آن اعلام شده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به شهروندان ایالات متحده که هنوز در اوکراین هستند هشدار داد که در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

اوکراین درخواست بایدن از هموطنان خود را برای خروج از کشور در بحبوحه ترس از آنچه «تهاجم روسیه» می‌خواند کم اهمیت جلوه داده است. دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین روز جمعه گفت: «هیچ چیز جدیدی در این بیانیه وجود ندارد.»

کی‌یف قبلاً تصمیم آمریکا برای تخلیه بستگان کارکنان سفارت و تحلیل آمریکایی‌ها از «قریب الوقوع بودن حمله روسیه» را اغراق‌آمیز تلقی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار