واکنش ها به مصادره نیمی از دارایی های بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا

اقدام آمریکا برای مصادره نیمی از دارایی های بلوکه شده افغانستان و توزیع آن میان خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر واکنش های متعددی به همراه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته به وقت افغانستان، فرمان آزادسازی هفت میلیارد دالر از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را امضا کرد.

بر بنیاد این فرمان، سه و نیم میلیارد دالر این پول به خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر داده می‌شود و سه و نیم میلیارد دیگر آن صرف کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خواهد شد.

این اقدام آمریکا واکنش های فراوانی در افغانستان و جهان به همراه داشته است.

طالبان: دزدی پول‌های افغانستان پایین‌ترین سطح افتادگی اخلاقی آمریکا است

‏محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به اختصاص دادن پول‌های مسدود شده‌ افغانستان به قربانیان ۱۱سپتامبر از سوی آمریکا گفت که دزدی پول‌های مسدود شده‌ ملت افغانستان توسط آمریکا و تصرف کردن آن نشان دهنده‌ پایین‌ترین سطح افتادگی انسانی و اخلاقی یک کشور و یک ملت است.

نعیم در توئیترش نگاشته است که شکست و پیروزی در تاریخ و زندگی بشر امری عادی است اما بزرگ‌ترین و شرم‌آورترین شکست آن است که شکست نظامی و اخلاقی با هم دست بدهند.

دیده بان حقوق بشر: رئیس جمهور آمریکا در پی تصاحب دارایی ‏های مردم افغانستان است

دیده بان حقوق بشر نیز نسبت به اختصاص دارایی‌های افغانستان به قربانیان ۱۱ سپتامبر اعتراض کرد.

این نهاد پس از آنکه بایدن فرمان اجرایی ۷ میلیارد دالر ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را امضا کرد گفت که او در پی تصاحب دارایی ‏های مردم افغانستان است.

دیده بان حقوق بشر هشدار داد که در صورت تطبیق تصمیم دولت بایدن در مورد ذخایر افغانستان، یک سابقه مشکل‌ساز ایجاد خواهد شد.

در اعلامیه دیده بان حقوق بشر آمده است که طالبان ظالم، وحشی و زن ستیز هستند، اما چرا مردم افغانستان باید به خاطر آنان مجازات شوند؟

استانکزی: غرامت صد ها هزار شهید و زخمی افغان را از کی باید گرفت؟!

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان درواکنش به این اقدام آمریکا نوشت: غرامت حملات 11 سپتامبر باید از کسانی گرفته شود که مسئول انجام آن بودند، نه از مردم افغانستان. ذخایر بانک مرکزی متعلق به مردم افغانستان است. غرامت صد ها هزار شهید و زخمی افغان را از کی باید گرفت؟!

دختر احمدشاه مسعود: آمریکا پولی که حق مردم افغانستان است را بین مردم خود تقسیم می کند!

هیچ یک از مهاجمان حادثه 11 سپتمبر از افغانستان نبودند، بن لادن در پاکستان کشته شد.
مردم افغانستان به دلیل بهانه هایی برای حمله به کشور، در رنج و گرسنگی هستند ان وقت امریکا پولی که حق مردم افغانستان است را بین مردم خود تقسیم می کند!
کجای این عدالت است؟!!!!!

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.