طرح بزرگ آبرسانی به دشت‌های سیروان در انتظار تخصیص اعتبار برای تکمیل شدن است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -عملیات عمرانی طرح بزرگ آبرسانی به دشت‌های سیروان نیازمند اعتبار است، تکمیل این پروژه یکی از مطالبات کشاورزان است که تاکنون بیش از هفت سال است که به درازا کشیده شده . 

به گفته یکی از کشاورزان سیروانی ، این پمپاژ می‌تواند تمام زمین‌های کشاورزی منطقه سیروان را آباد کند و به رفاه حال ما کمک بسیاری می‌کند.

 اگر این طرح زودتر اجرایی شود، مردمی که از روستا به شهر‌ها مهاجرت کرده‌اند، به روستا باز می‌گردند.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه آبرسانی به دشت سیروان

به گفته علیرضا رئیسی فرماندار سیروان ، برای تکمیل این پروژه ۱۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است در تلاش هستیم که با جذب اعتبارات استانی این پروژه به اتمام برسانیم.

بهره برداری و تکمیل ایستگاه پمپاژ کشاورزی دشت سیروان برای کشاورزان منطقه بسیار مهم است چراکه هم اکنون بسیاری از زمین‌های کشاورزی منطقه دیم هستند و به علت خشکسالی خسارت‌های فراوانی به کشاورزان منطقه وارد شده.  

پیشرفت ۹۰ درصدی فاز اول طرح

به گفته نورالدین فتاح‌زاده مدیر جهاد کشاورزی سیروان ، برای تکمیل و بهره برداری فاز اول این پروژه ۵۰ میلیارد تومان و برای تکمیل و بهره برداری کل پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پروژه ایستگاه پمپاژ آب سیروان پروژه‌ی بسیار بزرگی است و بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زارعی دیم کشاورزی دشت‌های سیروان تا بخش زنگوان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 به گفته کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، با بهره برداری کامل این پروژه علاوه بر توسعه و رونق کشاورزی در شهرستان باعث ایجاد اشتغال برای بیش از یک هزار نفر در شهرستان خواهد شد.

این طرح که سال ۹۳ آغاز شده و قرار بود بهار ۹۵ به بهره برداری برسد، بعد از بار‌ها بلاتکلیفی اکنون کار عمرانی آن تعطیل شده.  

با توجه به سفر رئیس جمهور و اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح‌های ایستگاه‌های پمپاژ استان، کشاورزان منطقه امیدوار هستند این طرح هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

اجرای این طرح در شهرستان می‌تواند سبب رونق اقتصادی، جلوگیری از مهاجرت مردم روستا‌ها و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را به وجود آورد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.