سگ های بدون صاحب در کازرون جولان می دهند و هر روز پرجمعیت آن ها افزوده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - کازرون این روزها عرصه تاخت و تاز سگ ها شده است و مردم از حضور سگ های بدون صاحب در سطح شهر به ستوه آمده اند و از متولیان امر برای ساماندهی آنها مطالبه دارند.

سگ ها حتی به پرنده دراج در کازرون نیز حمله می کنند و جان این پرندگان نیز به خطر افتاده که با حضور این سگ ها نه تنها مخاطرات گاز گرفتی، مردم را تهدید می کند بلکه بهداشت محیط نیز مورد تهدید قرار گرفته است.

شهرداری پاسخی نداد

پس از گذشت  ۵۰ روز از انتشار مطالبه عمومی مردم کازرون در خصوص لزوم جمع آوری این سگ ها شهردار کازرون هنوز پاسخی نداده است.

طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد و ممانعت از تردد در شهر بر عهده‌ی شهرداری‌هاست اما تاکنون شهرداری اقدام موثری برای جمع آوری آنان نکرده است.

سگ‌های بدون صاحب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگونی را متوجه حیات وحش و انسان‌ها در محیط‌های شهری و روستایی می‌کنند و در بیشتر کشورهای در حال توسعه عامل انتقال بیماری‌های زیادی هستند که رایج‌ترین این بیماری ها شامل هاری و کیست هیداتید (هیداتیک) است.

عملکرد شهرداری  کازرون درباره جمع آوری این سگ ها بی نتیجه مانده و معلوم نیست این مجموعه برای سگ های بدون صاحب چه اقداماتی کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تا کسی رو نگیرن هیچ مسئولی به فکر جمع آوری اونا نمیشه
آخرین اخبار