رییس بهزیستی شهرستان قروه از پرداخت ۷۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی و کسب و کار خرد به ۱۸۲ نفر از واجدین شرایط این نهاد در سال جاری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج  - سیروس ملاویسی گفت:  در سال جاری ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جهت ایجاد اشتغال و گسترش کسب و کار برای افراد واجد شرایط ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رییس بهزیستی شهرستان قروه  گفت: در سال جاری ۱۳ طرح با جامعه هدف ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در محیط‌های شهری و روستایی، محیط‌های کار و پارک‌ها با هزینه ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان قروه اجرا شده است.

به گفته او:همچنین در سال جاری به ۱۱ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در حوزه مسکن یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصدی پرداخت شده است.

ملاویسی در ادامه از پرداخت کمک هزینه بلاعوض مسکن به ۲۲ خانوار با اعتبار پنج میلیارد ریال و ۶۷۰ میلیون ریال خبر داد.

رییس بهزیستی شهرستان قروه گفت: تاکنون پنج هزار و ۵۵۶ کودک سه تا شش ساله معاینه چشم شده اند که از این تعداد ۴۹۰ کودک مشکوک، به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع داده شده اند.

او با بیان اینکه از ۴۹۰ کودک مشکوک ۱۵ کودک تنبلی چشم، سه نفر انحراف چشم و مابقی عیوب انکساری داشتند گفت: به ۳۵ کودک نیازمند مبلغ چهل میلیون ریال کمک هزینه عینک پرداخت شد.

ملاویسی به غربال شنوایی چهار هزار و ۲۰۰ کودک سه تا پنج سال اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۸۲ کودک به علت داشتن جرم گوش، عفونت، افت انتقالی و حسی و عصبی، دارای مشکل شنوایی بودند.

به گفته او: هزار و ۳۸۷ معلول مستمر بگیر توانبخشی تحت پوشش این نهاد هستند و ۲۲۱ معلول جهت دریافت مستمری در نوبت حمایت هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.