رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) طبس از اجرای ۱۶۹ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و افراد نیازمند جویای کار در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رفیعی گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۶۹ طرح اشتغال بالغ‌بر ۱۰۰میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال بانک‌های عامل و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد اجرا شده است.

 به گفته او  با اجرای این طرح‌ها برای حدود ۲۵۱ نفر شغل ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس می گوید: هم اکنون ۸۲۸ طرح فعال اشتغال مددجویان کمیته امداد در طبس قرار دارد که ناظران فنی و متخصص با انجام بازدید‌های دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاش هستند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنان را ارتقاء بخشند.

او گفت: از این تعداد طرح فعال اشتغال، ۲۶۸ طرح در حوزه خدمات، ۳۵۲ طرح در زمینه دامپروری، ۱۸ طرح در زمینه کشاورزی، ۴۴ طرح در زمینه فرش و گلیم، ۷۵ طرح در زمینه صنعتی و تولیدی، ۴۹ طرح در زمینه حمل و نقل و ۲۲ طرح در زمینه نیروگاه خورشیدی اجرا شده است.

رفیعی گفت: این نهاد بعد از شناسایی افراد مستعد اشتغال ضمن ارائه آموزش و مشاوره شغلی به آن‌ها و در نهایت با معرفی این افراد به بانک‌های عامل و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه زمینه اشتغال و توانمندی آن‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) طبس  معتقد است: هم اکنون ۸ راهبر شغلی در راستای هدایت و آموزش مددجویان با رعایت زنجیره تأمین و تضمین بازار فروش و ایجاد اشتغال پایدار با این نهاد همکاری دارند.

او گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سه پایه مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی برای ۲۳۷ نفر با اعتبار یک‌میلیارد ریال در جهت کمک به پایدارسازی طرح‌ها و نیز کاریابی برای ۶۳ نفر از مددجویان امداد در شرکت‌ها و کارگاه‌ها از دیگر برنامه‌های حوزه اشتغال و خودکفایی بوده که ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.