بیش از ۳۰ کشتی ناوگان دریای سیاه روسیه، تمرینات نظامی خود را در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمه آغاز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در حالی که کشور‌های غربی در مورد خطر شعله ور شدن جنگ در اوکراین هشدار داده اند، بنابر گزارش خبرگزاری ریا به نقل از ناوگان دریای سیاه روسیه، بیش از ۳۰ کشتی ناوگان دریای سیاه روسیه، تمرینات نظامی را در نزدیکی سواحل شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از رزمایش‌های گسترده تر، آغاز کردند.

تحرکات نظامی روسیه به دقت تحت نظر است، زیرا تجمع نیرو‌های نظامی این کشور در نزدیکی اوکراین و لفاظی‌های جنگ طلبانه آن، کشور‌های غربی را به لرزه در آورده و نگرانی‌هایی را در مورد خطر بروز جنگ در اوکراین برانگیخته است. مسکو هرگونه برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد و اعلام کرده است که امنیت خود را در برابر تجاوز متحدان ناتو حفظ می‌کند.

همچنین بیش از ۳۰ فروند کشتی روس، بنادر سواستوپل و نووراسیسک را برای شرکت در رزمایش دریایی در نزدیکی سواحل کریمه ترک کرده اند. هدف از این رزمایش، دفاع از سواحل شبه جزیره کریمه، پایگاه‌های ناوگان دریای سیاه روسیه و همچنین مراکز اقتصادی و مسیر‌های ارتباط دریایی اعلام شده است. روسیه در سال ۲۰۱۴، کریمه را از خاک اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرد.

روسیه ماه گذشته اعلام کرد نیروی دریایی این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه، مجموعه رزمایش‌های گسترده‌ای را با حضور تمامی ناوگان‌های خود از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس، برگزار خواهد کرد. این رزمایش به عنوان آخرین نمایش قدرت در میان موجی از فعالیت‌های نظامی در جریان بن بست روسیه با غرب بر سر اوکراین قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناطق
۱۰:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
پوتین آمریکا. ناتو رو ایسگاه کرده تا قیمت نفت رو ب بالای ۱۰۰دلار برسونه...
آخرین اخبار