مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان:

۱۲ کشور مهمان کنفرانس بین المللی بازی‌های رایانه‌ای اصفهان هستند

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: متخصصان ایران به همراه ۱۲ کشور در هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» حاضر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  جواد راستی امروز در نشست خبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: بازی‌های رایانه‌ای یک مسئله بین رشته‌ای است و با توجه به ظرفیت‌ها وارد رشته‌های مختلف شده است، در این راستا اولین رویداد پژوهشی مقاله محور بازی‌های رایانه‌ای بهمن ۹۴ برگزار شد.

راه اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی ریاست جمهوری بهمن ۹۵ انجام شد و به دنبال آن مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان بهمن ۹۸ افتتاح شد که اتاق‌های مختلف و اشتراکی دارد که در این فضا از استارتاپ‌ها نیز حمایت می‌کند.

او گفت: اغلب مقالات مقاله‌های موجود بین رشته‌ای است و متخصصان رشته‌های مختلف در کنار هم توانستند تحقیقات و مقالات خوبی را بنویسند در این راستا برای بررسی مقالات موجود «اولین کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» بهمن ۱۳۹۴ در دانشگاه اصفهان برگزار شد که اولین رویداد پژوهشی مقاله محور در حوزه‌های بازی‌های رایانه‌ای بود.

دومین کنفرانس «بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها» بهمن ۱۳۹۵ در دانشگاه اصفهان برگزار شد که از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه ۸۷ مقاله پذیرفته شد که ۳۵ مقاله به صورت شفاهی و ۵۲ مقاله به صورت پوستر ارائه شدند، از بین این مقالات ۷۲ درصد مقالات علوم انسانی، ۱۵ درصد مقالات فنی و ۱۳ درصد مقالات هنر بودند.

راستی در خصوص آمار شش دوره برگزاری این کنفرانس از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ می‌گوید: ۴۷۷ مقاله در این ۶ سال در کنفرانس پذیرفته شد که ۲۵۵ مقاله به صورت شفاهی و ۲۵۲ مقاله به صورت پوستر ارائه شد، همچنین ۷۲ درصد مقالات علوم انسانی ۱۵ درصد مقالات فنی و ۱۳ درصد مقالات هنر بودند.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در خصوص برنامه‌های هفتمین «بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: از جمله برنامه‌ها و سخنرانی‌های کنفرانس امسال می‌توان به یک سخنران کلیدی، دو پنل، یک کارگاه، هفت نشست تخصصی ارائه مقالات با حضور متخصصان از ایران، ژاپن، مالت، سنگاپور، آمریکا، فلانس اسکاتلند، ولز، نیوزلند، هلند، ایتالیا، سوئد و استرالیا اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.