دولت الکترونیک به دنبال حذف بروکراسی یا دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمانشاه،گفت : دولت الکترونیک به دنبال حذف بروکراسی یا دسترسی آسان مردم به خدمات دولتی است، الکترونیکی کردن خدمات دولتی از عوامل موثر در رضایت ارباب رجوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- معارف فلاحی گفت : استقرار دولت الکترونیک از ۱۵ سال پیش به صورت مداوم در دستور کار دولت‌های مختلف بوده و هر دولتی متناسب برنامه‌های تدوینی خود نگاه ویژه‌ای به مباحث دولت الکترونیک داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری کرمانشاه، استانداری کرمانشاه به عنوان یک دستگاه حاکمیتی مسئول اجرای پیگیری این مهم توسط دستگاه‌های ذیربط است، استانداری با ارسال ابلاغیه‌ای به تمام فرمانداری‌ها و ادارات زیر مجموعه خواستار معرفی وظایف دستگاه‌های که قابلیت الکترونیکی شدن را دارند، شده است.

یکی از مهمترین دستاورد‌های دولت الکترونیک نیاز نداشتن به حضور فیزیکی مردم برای انجام کار‌ها است کاهش رفت و آمد‌ها و هزینه‌ها، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد اداری از مهمترین اهداف دولت الکترونیک است.

یکی از گلوگاه‌های فساد، حضور فیزیکی افراد در ادارات است که با الکترونیکی شدن خدمات می‌توان جلوی این کار را گرفت.

ما ۴۱۶ خدمت را احصا کرده و همه آن‌ها را در سامانه بارگذاری کرده‌ایم تا افرادی که نیاز به خدمت دارند از آن‌ها استفاده کنند.

با الکترونیکی کردن خدمات ادارات، دستگاه‌های اجرایی به هم مرتبط و ارائه خدمات به مردم آسان‌تر می‌شود، این طرح هنوز کامل نیست و باید روی آن کار کرد تا یک سامانه و بستری قابل اعتماد و اطمینان برای مردم ایجاد کنیم.

همه فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی قابل الکترونیکی کردن نیست، اما با این وجود به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.