مدیرکل ثبت احوال سیستان وبلوچستان گفت: سالانه بیش‌از ۹۰ هزار واقعه ولادت در این استان رخ می‌دهد که ۹۸.۲ درصد آنان در مهلت قانونی و در کمترین زمان ممکن به ثبت رسیده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سیستان و بلوچستان  به دلیل پراکندگی و دوری مسافت شهر‌ها و روستا‌ها از یکدیگر، در گذشته رغبت کمتری برای ثبت ولادت‌ها و دریافت شناسنامه وجود داشت بطوریکه هم اینک تعدادی از هموطنان ساکن در سیستان و بلوچستان فاقد شناسنامه هستند و دستگاه‌های دست اندرکار را با مشکل روبرو کرده اند.

رضا راحت دهمرده می گوید: جمعیت جوان سیستان وبلوچستان این استان رتبه جوانترین استان کشور را داراست به نحوی که ۶۶.۷ درصد جمعیت آن زیر ۳۰ سال سن دارند.

او گفت جوانی جمعیت در سیستان و بلوچستان و رشد جمعیت جوان نیازمند توجه و نگاه خاص به این استان است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در استان اولین اداره ثبت احوال در حوزه سیستان راه اندازی شد و با توجه به گستردگی منطقه ثبت وقایع حیاتی با مشکلات بسیاری مواجه بود، اما پس از انقلاب با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی و هویت بخشی به افراد جامعه این امر سرعت بیشتری گرفت.

او گفت: هم‌اینک ۹۸.۲ درصد وقایع در مهلت‌های قانونی و در کمترین زمان ممکن در استان به ثبت می‌رسد و در این زمینه همتراز با استان‌های دیگر کشور شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار