وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی روز به روز بدتر می شود و افراد بیشتری به دلیل ابتلا به امیکرون جان خود را از دست می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - با قرمز شدن نقشه کرونایی خراسان جنوبی، روز‌های آرام پس از پیک پنجم به پایان رسید.

حالا این نقشه قرمز رنگ که ۸ شهرستان در آن وضعیت قرمز و خطر زیاد دارند، زنگ خطر را به صدا در آورده است و هشدار فرا رسیدن روز‌هایی تلخ را می‌دهد.

از برگزاری مهمانی تا کارمندانی که واکسن زده اند

یکی از شهروندان طبسی می‌گوید: یکی از دلایل قرمز شدن نقشه و بحرانی شدن اوضاع کرونایی، برگزاری مهمانی‌های خانوادگی است.

او می‌گوید: سهل انگاری‌هایی که از سوی عموم مردم انجام شد، چنین وضعیتی را رقم زد و حالا باید مراقبت کنیم تا از شرایط بحرانی خارج شویم.


بیشتر بخوانید


اما از آن جایی که تزریق واکسن کرونا یکی از راه حل‌های مقابله با سویه امیکرون ویروس کرونا است، نیاز است تا مردم واکسن خود را تزریق کنند و کارمندان نیز باید این مهم را جدی بگیرند.

یکی از کارمندان دولتی می‌گوید: کارت دیجیتالی واکسن از همه همکاران خود را اخذ کرده ایم و همه واکسن خود را تزریق کرده اند.

او می‌گوید: تنها تعدادی از افراد هستند که به دلایل پزشکی نتوانسته اند دو دُز واکسن خود را تزریق کنند و برخی‌ها هم برای دُز سوم، نوبتشان فرا نرسیده است.

بازرسی، پیگیر سلامت کارمندان

رحیمی مدیرکل بازرسی خراسان جنوبی گفت: هر کدام از کارمندانی که واکسن تزریق نکرده اند، می‌بایست هر ۱۵ روز نتیجه منفی آزمایش پی سی آر را به اداره مربوطه تحویل دهند.

او گفت: در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، ممانعت از حضور فرد در محل کار به عمل می‌آید و برای وی غیبت لحاظ می‌شود و بازرسی استان نیز به جد پیگیر این موضوع است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۵۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا از طریق آزمایش‌های مولکولی و سریع در استان شناسایی شدند.

او گفت: در این مدت ۶ مورد فوت جدید ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.