آنتونی بلینکن و لیز تراس در تماسی تلفنی بر لزوم دسترسی به یک توافق خوب در مذاکرات وین تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در تماسی تلفنی با لیز تراس، همتای انگلیسی خود، درباره مذاکرات وین به بحث و بررسی پرداختند و بر اهمیت دستیابی به یک توافق خوب در مذاکرات وین با ایران و احیای کامل برجام و بازگشت طرفین به این توافق تاکید کردند.

به نقل از پایگاه وزارت امور خارجه آمریکا، وزرای خارجه آمریکا و انگلیس همچنین در این تماس تلفنی، به تحولات اخیر اوکراین و روسیه پرداختند و درباره نگرانی‌های خود درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین صحبت کردند. بلینکن در این تماس بر اهمیت همکاری با متحدان ناتو و شرکای اروپایی خود در منطقه برای مقابله با روسیه در پاسخ به هرگونه حمله نظامی روسیه علیه اوکراین تاکید کرد.

طرفین همچنین درباره لزوم تلاش‌های بین‌المللی طوری که دنبال گفت‌وگوی معنادار با روسیه درباره نگرانی‌های امنیتی متقابل باشد و بتواند به یک راه حل دیپلماتیک منجر شود، تاکید کردند. وزیر امور خارجه آمریکا در این تماس اعلام کرد که هر تصمیمی که آمریکا در اروپا بگیرد با مشورت متحدان و شرکای خود خواهد بود.

دو طرف همچنین در انتها مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر اجرای پروتکل ایرلند شمالی و حفظ دستاورد‌های توافق بلفاست گفتگو کردند.

پس از برگزیت، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، مرز انگلیس و اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند. ایرلند شمالی بخشی از انگلیس و جمهوری ایرلند عضوی از اتحادیه اروپاست؛ بخش مهمی از کشمکش‌های لندن و بروکسل در مذاکرات برگزیت بر سر وضعیت این مرز مشترک بوده است. بر اساس توافق برگزیت، ایرلند شمالی همچنان بخشی از بازار مشترک اتحادیه اروپا به شمار می‌رود تا از بازرسی‌های مرزی با جمهوری ایرلند جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار