هوندا سیویک ۲۰۱۹ و مزدا ۳ دو خودرویی که شبیه هم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیویک به دلیل فضای زیاد، به صرفه بودن از نظر مصرف سوخت و دینامیک رانندگی سرگرم کننده به عنوان یکی از بهترین خودرو‌های جمع و جور شناخته شده است اما هاچ بک مزدا 3 در برابر سیویک چگونه خواهد بود؟

هاچ بک سیویک از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره می‌برد که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این خودرو دارای یک موتور پر جنب و جوش بوده که به یک گیربکس CVT متصل شده است، اما دارای سیستم چهار چرخ متحرک نیست.

در جاده، رانندگی سیویک، حتی در کنار مزدا ۳ سرگرم کننده است. در حالی که مزدا دارای فرمان کمی سنگین‌تر، سیویک در مجموع کمی سبک‌تر است و به هوندا اجازه می‌دهد چابکی و سرگرم‌کننده باشد. 

هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
 

سیویک بلندتر از مزدا ۳ و صدای جاده، صدای باد و صدای موتور در آن بیشتر از مزدا ۳ است؛ اما امکانات و فناوری‌های مدرن زیادی در هوندا وجود دارد. کروز کنترل تطبیقی، کمک حفظ خطوط و هشدار برخورد از جلو از جمله امکانات این خودرو است.

در داخل، هوندا زیباتر از سیویک است اما بهم ریختگی بیشتری دارد؛ دسته‌ای از دکمه‌ها در سرتاسر داشبورد پخش شده‌ که با لایه‌هایی از پانل‌ها و قطعات تزئینی ترکیب شده‌اند.

هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
 

سیویک دارای یک صفحه نمایش لمسی با کاربری آسان است و از سیستم Android Auto و Apple CarPlay نیز پشتیبانی می‌کند.

 فضای خوبی برای مسافران و بار در سیویک وجود دارد که بسیار بیشتر از مزدا ۳ است.  فضای داخلی و راحتی احتمالا برای بسیاری از رانندگان مهمتر است و مزدا در اینجا کوتاهی می‌کند. 

شاید اضافه شدن یک پیشرانه تمام چرخ منجر به سازش در فضادر مزدا 3 شده باشد. هر چهار چرخ به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز هستند که ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۸۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند؛ این خودرو با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.

هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
هوندا سیویک ۲۰۱۹ در مقابل مزدا ۳ + تصاویر
 

این خودرو در مقایسه با هوندا کارایی کمتری دارد، اما چرخ‌های محرک آن دو برابر بیشتر است و به لطف سیستم AWD وزن بیشتری دارد. این سیستم تمام چرخ متحرک نیز با یک سیستم لغزش، همیشه انتقال نیرو را بین چرخ‌های جلو و عقب تغییر می‌دهد. مزدا در ترکیب با سیستم کنترل پلاس G-Vectoring  در جاده احساس اعتماد به نفس و اطمینان خاطر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار