باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - آقای مهدی کوزهگرها، سرپرست سامانه ۱۳۷ شهرداری قزوین گفت: ارزیابی این سامانه در بازه زمانی ده روزه دوم بهمن ماه نشان میدهد هزار و ۱۳ بار زنگهای سامانه به صدا درآمده که برای دومین بار، برطرف کردن سدمعبر وانتبارها بیشترین درخواست شهروندان بودهاست.
ازآنجایی که بخشی از درخواستهای شهروندان در حیطه اختیارات شهرداری نیست و به دستگاههای دولتی خدمت رسان مربوط است و بخشی دیگر از تماسها تکراری بوده و یا با راهنمایی کارشناسان پاسخگویی نیازی به ثبت ندارد؛ بنابراین همه درخواستها ثبت نمیشود.
از این بین ۳۹۸ درخواست قابلیت ثبت داشتهاست.
براین اساس در بازه زمانی ده روزه، بیشترین تماس در مناطق سه گانه شهر قزوین مربوط به سدمعبر وانتبارهای دورهگرد بودهاست. پس از آن به ترتیب، لکه گیری و مرمت آسفالت، جمع آوری سگهای ولگرد، ترمیم ترانشه (حفاری انشعاب آب، برق، گازوتلفن)، سدمعبر دستفروشان، سدمعبر مغازه داران، نشست آسفالت، نظافت کوچه و خیابان، سدمعبر مصالح ساختمانی در کوچه، مفقود شدن پایه مخزن زباله، ساختوساز غیرمجاز که شامل تخلفات ساختمانی و مسایل پیرامونی میشود، بیشترین درخواستهای شهروندان بوده که در سامانه ثبت و به مراجع ذی ربط شهرداری انتقال دادهشده است.
البته بررسیهای واحد آمار سامانه ۱۳۷ نشان میدهد بیشترین درخواست شهروندان از لحاظ کمّی، مربوط به سازمان مدیریت پسماند بوده که ۸۹ پیام را بررسی کردهاست و به ترتیب مربوط به جمع آوری سگهای ولگرد، نظافت کوچهها، نصب مخازن زباله و ضایعات، خاک و نخالههای رها شده و تفکیک بازیافت بوده است و در رتبههای بعدی شهرداری منطقه دو، منطقه سه، منطقه یک، مرکز توسعه اجتماعی، سازمان پارکها و فضای سبز و سازمان حمل و نقل و ترافیک قرار دارند.
انتهای پیام/ح