برخی بستگان قربانیان حمله ۱۱ سپتامبر تاکید کردند که پرداخت غرامت به آنها از دارایی های افغانستان نادرست است و با آن مخالفند.

باشگاه خبرنگاران جوان - برخی از بستگان قربانیان ۱۱ سپتامبر با تصمیم بایدن مبنی بر مصادره بخشی از دارایی های افغانستان به نفع آنها مخالفت کردند.

«بری آموندسون» که برادرش کریگ در ۱۱ سپتامبر کشته شد گفت که گروه او (خانواده های 11 سپتامبر) به فرداهای صلح آمیز فکر می کنند که تمام این پول باید به نفع افغان ها باشد.

آموندسون گفت: «من نمی توانم خیانتی بدتر از مسدود کردن دارایی های آنها و دادن آن به خانواده های 11 سپتامبر به مردم افغانستان کنم.»

او گفت: «در حالی که خانواده های ۱۱ سپتامبر به دنبال عدالت برای از دست رفتگان خود از طریق این دادخواست ها هستند، من می ترسم که نتیجه نهایی ضبط این پول آسیب بیشتر به افغان های بی گناهی باشد که قبلا آسیب زیادی دیده اند.»

ذخایر ارزی افغانستان در آمریکا پس از روی‌کارآمدن طالبان توسط آمریکا مسدود شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی از ۳.۵ میلیارد دالر از دارا‌هایی های بلوکه شده افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و ۳.۵ میلیارد دیگر را به یک صندوق امانی برای کمک به افغانستان اختصاص داده است.

تصمیم اخیر آمریکا درباره دارا‌یی های افغانستان، واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار