رئیس پلیس راه استان ایلام خبر داد؛

رعایت سرعت مطمئنه راهکاری برای کاهش تصادفات رانندگی

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: یکی از تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا تشدید آن می‌شود تخطی از سرعت مطمئنه است. ‏

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته سرهنگ ابوالفضل کهزادی، شایع‌ترین تخلفات رانندگی در کشور و در سطح استان ایلام تخطی از سرعت مطمئنه است.

 رانندگان سر پیچ‌ها و جاده‌های باریک و بطور کلی در محل‌هایی که موانعی در مسیرحرکت آنان قرار داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آنها، از سرعت وسیله نقلیه بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

 زمانی که شما در حال رانندگی هستید وظیفه دارید تمام حواس خود را متوجه راه و سایر استفاده کنندگان از راه نموده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشید.

 آگاهی داشتن از خطرات حین رانندگی می‌تواند کمک موثری در تصمیم گیری به موقع رانندگان داشته باشد.

رانندگان همیشه با سرعتی حرکت کنند که در مواقع خطر بتوانند براحتی وسیله نقلیه خود را متوقف کنند و این شرایط غیر قابل پیش بینی در رانندگی ممکن است برای هر راننده‌ای اتفاق بیافتد.

 اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد، با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنید در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد؛ بنابراین با رعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می‌توان از بروز تصادف جلوگیری نموده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.