سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: با استفاده از ماده ۵۶ برای ۲ بیمارستان در دست احداث استان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه -محمدامین ولی‌زاد روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مراکز درمانی و بهداشتی بوکان گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در سطح استان می توانند برای احداث مراکز درمانی حوزه انتخابیه خود از جمله بیمارستان ها از محل ماده ۵۶ اعتبار دریافت کنند.

وی می گوید: در این راستا هزار میلیارد ریال برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد و چهار هزار میلیارد ریال نیز برای احداث بیمارستان میاندوآب توسط نمایندگان این شهرها در قالب این ماده اعتبار جذب شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: علاوه بر ماده ۵۶ که در قالب مشارکت بانک ها و مراکز پولی است میتوان از ظرفیت سفر ریاست جمهوری که در آینده به سطح استان انجام می گیرد نیز برای تکمیل مراکز درمانی استفاده کرد.

ولی زاد، با بیان اینکه در حال حاضر پنج دانشکده پرستاری در سطح استان وجود دارد  می گوید: برای سرمایه گذاری در بخش آموزشی باید در سطح استان نیروی بومی تربیت و از آنها در مراکز آموزشی استفاده کرد.

وی در خصوص شهرهای کوچک استان که فاقد بیمارستان هستند گفت: برای پرکردن خلاء بیمارستان در این شهرها از درمانگاه های ۲۴ ساعته استفاده خواهد شد تا مردم این مناطق بتوانند از خدمات درمانی مورد نیاز خود استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی همچنین با حضور در مرکز تزریق واکسن این شهرستان گفت: بحث پیگیری افراد واکسن نزده به طور جدی باید انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.