شکست کرونا و برچیده شدن بساط این بیماری نیازمند رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا به خصوص دُز سوم آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - دیروز و برای دومین روز متوالی، کرونا ۴ نفر از مردم خراسان جنوبی را به دیار باقی فرستاد.

افزایش آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا پیامد سهل انگاری مردم و عدم تزریق دُز سوم واکسن کرونا است.

علی رغم تزریق واکسن، بهداشت را رعایت می کنم

یکی از سالمندان بیرجندی که برای تزریق دُز سوم واکسن به مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده بود گفت: با این که هر سه دُز واکسن را تزریق کرده ام، اما باز هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنم.

او گفت: شکست کرونا را نمی‌توان با حرف به دست آورد بلکه باید همه مردم همکاری کنند و تصمیماتی که برای کنترل این بیماری گرفته می‌شود را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید


یکی از دانش آموزان بیرجندی نیز گفت: برای اینکه بتوانم در زمان حضوری شدن کلاس‌ها با خیالی آسوده سر کلاس حاضر شوم واکسن میزنم.

او گفت: افرادی در خانواده ما بودند که هر سه دُز واکسن کرونا را تزریق کردند و علی رغم ابتلا به کرونا، درگیری کمی با این بیماری داشتند.

کمتر بودن مرگ و میر در بین واکسن زده ها

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد فوتی‌های ناشی از کرونا، واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام نداده اند.

او گفت: در چند هفته اخیر تنها یک مورد فوت ناشی از کرونا داشته ایم که هر سه دُز واکسن را تزریق کرده بود، اما بیماری زمینه‌ای وی سبب مرگ او شد.

موسوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: ۸۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دُز اول واکسن کرونا و ۸۰ درصد هم دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

او گفت: درصد پوشش دُز سوم واکسن کرونا در استان نیز ۳۱ درصد است.

در شبانه روز گذشته ۲۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و ۴ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.