مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: تاکنون ۸ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای در این نیروگاه انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت:  هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه‌ها بود.

 نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیاز‌های تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی، بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد‌های شماره ۱ و ۵ گازی به همراه تعمیرات اساسی و RI کمپرسور واحد شماره ۴ گازی، تعمیرات نیمه اساسی واحد شماره ۳ بخاری سیکل ترکیبی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره ۲ بخاری سیکل ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تا بهمن امسال به اتمام رسید.

درنیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره یک بخاری تحت تعمیرات اساسی و واحد‌های شماره ۲ و ۴ نیز مورد تعمیرات بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

هم اکنون واحد شماره ۳ گازی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن وهمچنین واحد شماره ۲ گازی جهت انجام تعمیرات محفظه‌ی احتراق در دست تعمیر قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحد‌ها نیز تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۱ انجام و به پایان خواهد رسید.

 هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

پس از دریافت برنامه ها، با حضور و کمک معاونت‌های مربوطه و بررسی‌های فنی و تخصصی، نیاز‌های تعمیراتی هر واحد، سنجیده شده و امکانات، قطعات و تجهیزات، نیروی انسانی لازم و ماشین آلات برای اجرای این برنامه ها، پیش بینی و در اختیار معاونت‌های تعمیرات بخار و سیکل ترکیبی قرار می‌گیرد.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۴ درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار