مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: مردم حتما باید در خصوص عدم نصب نرم‌افزار‌های ناشناس روی گوشی موبایل مراقب باشند، ۱۵ درصد این هک‌ها مربوط به مراقبت خود مردم در حوزه فیشینگ است.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد بیگی می‌گوید: بحث هک شدن رمز دوم پویا عملا امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کاربر، بدافزار‌هایی را روی گوشی نصب کرده باشد که به پیامک‌ها دسترسی داشته باشد. از طرفی هم بی توجهی مردم به محتوای پیامک‌های ارسالی عامل دیگری برای هک شدن حساب آن‌هاست.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: سهم هک رمز دوم پویا ۱۵ درصد است که آن هم به دلیل بی توجهی افراد به تذکرات داده شده است. رمز دوم پویا عملا در بانک‌ها برای هر تراکنش به ازای مبلغ و دریافت کننده تراکنش مجددا ساخته می‌شود و برای دو دقیقه انقضا دارد و اگر مشتریان خودشان دقت لازم را داشته باشند بعید است این رمز‌ها هک شود.


بیشتر بخوانید


در روز‌های اخیر خبری مبنی بر هک شدن رمز دوم پویا منتشر شده بود که بانک مرکزی امروز (۲۵ بهمن) آن را تکذیب کرد و خبر از کاهش ۸۵ درصدی جرایم فیشینگ در کشور داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تمام این گرفتاری ها برای افرادی اتفاق می افتاده که بیسواد و کم سواد و کسانی که با ابزارهای نوین بانکی آشنایی ندارند . کسی که پیام کوتاه رو نمیتونه بخونه و یک گوشی عهد بوق و سمعک داره ، صدور کارت بانکی و همراه بانک و اپلیکشن و اینترنت و ..... چه لزومی داره . یک محدوده سنی و دانش تعریف و اعمال کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
اقا گفتید تارخ انقصای کارت تمدید میشه من خواستم خرید اینترنتی کنم نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
برو بانک کارت رو تعویض کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کدوم بانکی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خب به فکر رمز سوم باشید خخخ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرمعصومی
۱۹:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
من از امریه تعاون کار قبول نشدم انصراف دادم تعاون نامه زده محل اعزامی حذف کنه سپاه حذف نکردن از اینور میخوام تو شهر خودم اردبیل در سپاه حضرت عباس خدمت کنم و اونجا هم قبلا مدارک داده بودم میگن تو سامانه ثبت شده اعزامی جای دیگه زدن امریه تبریز آموزشی و نمیتونیم اینجا ثبت کنیم باید با در سپاه مسلح کل تماس بگیری در حالی که حذف کردن منو از امریه تعاون و به سپاه هم نامه زده ولی تو سامانه سپاه حذف نشده به همه جا زنگ زدم و رفتم تعاون و سپاه و... هیچ کس جواب نمیده و درستش نمیکنه کارت سبز سه ماه رفتم 45 روزه و بسیجی هم 15 سال فعال دارم فوق لیسانس هم دارم ولی منو میخوان آموزشی جای دیگه دور ببرن بعد از آموزش هم من جای دور بدن اگه کسی اینجا سپاهی یا کل مسلح به من کمک کنه اسفند اعزام میشم. مهدی میرمعصومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بانک انصار رمز پویاش نمیاد.رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بهش نهار ندادن نمیاد
آخرین اخبار