مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی بالای اُمیکرون، هر گونه تجمع می‌تواند شیوع بیشتر این بیماری در جامعه را به همراه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر محمود نجابت در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، گفت: قدرت انفجاری اُمیکرون به گونه‌ای است که می‌تواند همه افراد جامعه را در بر گیرد.

در روز‌های اخیر بار دیگر شاهد اوج گیری کرونا و افزایش آمار‌های بستری و جان باختگان کرونا هستیم.

تنها راهکار محافظتی در برابر همه سویه‌های کروناویروس، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به همراه واکسیناسیون همگانی است و رسیدن به ایمنی عمومی جامعه، نیازمند پایبندی مردم به رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر این بیماری است.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی ضرورت بالایی داشته و می‌تواند در کاهش آمار‌ها نقش موثری داشته باشد.

  دکتر نجابت، هر گونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر کروناویروس را عامل اصلی انتشار آن دانست و گفت: طبق آمار‌ها و گزارش‌های ارائه شده، ابتلای خانوادگی افزایش پیدا کرده است و منشا آن تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

این مقام مسئول گفت: ضرورت دارد مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بیش از پیش بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت داشته باشند.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به نقش مراکز ۱۶ ساعته در پیشگیری و درمان زودهنگام افراد مشکوک و دارای علائم کروناویروس توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در سطح استان (۱۶ ساعته) مراجعه کنند و از درمان‌های خانگی بپرهیزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.