مدیرکل استاندارد استان اردبیل از برگزاری چهار هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی استاندارد در این استان طی امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - هاشم علایی گفت: این دوره‌های آموزشی برای مدیران کنترل کیفی، کارشناسان استاندارد و سایر مخاطبان اعم از مصرف کنندگان، تولید کنندگان و صادرکنندگان برگزار شده است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل می گوید: امسال ۹۲ درصدی برنامه آموزشی مصوب اداره کل استاندارد استان اردبیل محقق شده است و عناوین دوره‌های برگزار شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به صورت الکترونیکی تعیین، ابلاغ و اجرا می شود.

به گفته او، این دوره‌ها را شامل آموزشی ایزو ۱۷۰۴۳، آشنایی با تائید صلاحیت برگزار کننده آزمون مهارت و آشنایی با ایزو ۱۷۰۲۵، الزامات عمومی برای احراز صلاحیت مراکز آزمون و کالیبراسیون و آشنایی با استاندارد ملی ۱۲۰۰۰ غذای حلال و نیز دوره آشنایی با مبانی و مفاهیم بهره‌وری اعلام کرد.

 مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی  بسیار حائز اهمیت و کلیدی است، گفت: طبق آئین نامه تائید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت و در راستای ارتقای سطح علمی  و فنی، این افراد باید سالانه حداقل ۱۶ نفرساعت دوره آموزشی را با موفقیت طی کنند.

او می گوید: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون سپاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی، برخی از این دوره‌های آموزشی برگزار شده برای مدیران کنترل کیفیت، کارشناسان استاندارد و سایر افراد با همکاری شرکت‌های آموزشی همکار تائید صلاحیت شده اداره کل استاندارد استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.