صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی در ادارات کل سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: فرآیند صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - مهرداد جهاندیده گقت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامه‌های شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان می گوید: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکززدایی و تکریم ارباب‌رجوع اتخاذ شده است.

او گفت: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامه‌های شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه می‌توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها وزارت متبوع انجام می‌شد.

جهاندیده گفت: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی باید هنگام مراجعه دفترچه گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند.

او گفت: این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس قانون کار، کارگر به کسی اطلاق می‌شود که به درخواست کارفرما و در مقابل دریافت حق السعی انجام کار مشخصی را بر عهده دارد و بر همین اساس هر ایرانی که در خارج از کشور و به ازای دستمزدی که دریافت و مشغول به کار است، می‌تواند متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار