روسیه: هر کشتی یا زیردریایی بیگانه در آب‌های خود را بدون تعلل مورد هدف قرار می‌دهیم

روسیه به غرب هشدار داد از هر گونه ماجراجویی در آب‌های سرزمینی این کشور اجتناب کرده و تنش‌های امنیتی را تشدید نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مقامات روس با بیان اینکه روابط مسکو و واشنگتن به پایین‌ترین سطح رسیده است، هشدار دادند مسکو این آمادگی را دارد تا در آب‌های ساحلی خود، به هر نوع کشتی یا زیر دریایی شلیک کند. در همین رابطه یک مقام روس هشدار دارد در صورت ورود غیر قانونی هر نوع کشتی و یا زیردریایی به آب‌های روسیه بدون تردید آن را هدف قرار می‌دهیم.

به نقل از شبکه العالم،  منابع وابسته به کاخ کرملین تاکید کردند با وجود افزایش گفتگو‌های دوجانبه در ماه‌های اخیر، روابط مسکو - واشنگتن به شدت کاهش یافته است. هشدار مسکو به غرب پس از آن رخ داد که کشورهای غربی اقدام به تحرکات دریایی در نزدیکی آبهای سرزمینی روسیه کردند. 

هم زمان یک مقام عالی رتبه روس هشدار داد، مسکو آماده است تا به هر کشتی یا زیردریایی بیگانه که به صورت غیر قانونی وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شوند شلیک کند.

در چنین شرایطی صدر اعظم آلمان در جدیدترین تلاش‌های دیپلماتیک برای از میان برداشتن خطر حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش تهدیداتی که می‌تواند امنیت اروپا را به مخاطره بیفکند، قبل از ترک پایتخت اوکراین به مقصد مسکو، با رئیس جمهور اوکراین در کی یف گفتگو کرد.

روسیه همچنان به سیاست مخالفت با ناتو ادامه می‌دهد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بار دیگر مخالفت کشورش را با توسعه پیمان آتلانتیک شمالی به شرق تکرار کرد. پوتین گفت: «گسترش ناتو به شرق از نگاه ما اقدامی است که پایانی ندارد، این اتفاقِ خطرناکی است، در حال حاضر این نوع گسترش، جمهوری‌های سابق شوروی از جمله اوکراین را هدف قرار داده است.»

پوتین منتظر است تا وزیر امور خارجه اش ملاحظات کشور‌های غربی به پیشنهاد‌های امنیتی روسیه را دریافت کند، در این زمینه دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهار داشت، عقب نشستن کی یف از اندیشه پیوستن به ناتو، می‌تواند به گفتگو‌ها درباره تضمین‌های امنیتی کمک کند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: روسیه ، اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۴۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ایران اسلامی هم همینگونه مقتدرانه و قدرتمندانه و قاطعانه برخورد می کند با دشمنانش در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
فقط فرق ایران مقتراین هست که به تنهایی وبدون پشتوانه کشوردیگه ای جلوی زیاده خواهیهای امریکا ایستاده ولی روسیه احتمال اینکه چین هم باهاش واردجنگ بشه زیاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
برای همینه که ایران به تنهایی بایدتوان مدیریت چندجنگ همزمان باهم راداشته باشه،آنهم بدون همپیمان نظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
دریای خزر ؟ حتی روسیه اجازه استفاده و استخراج منابع نفتی تو دریای خزر به ما نداد
آخرین اخبار