وزارت دفاع کانادا از ارسال مقادیری تسلیحات به کی‌یف و حمایت مالی از آن، در سایه تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع کانادا اعلام کرد که اتاوا به اوکراین تفنگ، مسلسل، تپانچه و ۱.۵ میلیون انواع مهمات در میان تنش‌های خود با روسیه تحویل خواهد داد.

به گزارش آر تی، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ساعات آغازین امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولتش با ارسال سلاح‌ به اوکراین و دادن ۵۰۰ میلیون دلار وام به کی‌یف برای کمک به این کشور به منظور دفاع در برابر هرگونه حمله احتمالی روسیه موافقت کرده است.

در همین رابطه اولگ استپانوف، سفیر روسیه در اتاوا تصمیم مقامات کانادا برای ارسال تسلیحات به اوکراین را غیرقابل قبول توصیف خواند و گفت: «این اقدام تنها به تشدید درگیری میان مسکو و کی‌یف کمک خواهد کرد. کشور‌های غربی با ارسال تسلیحات، سران کی‌یف را برای درگیری علیه مردم خود تحت فشار قرار می‌دهند.»

سفیر روسیه درکانادا در ادامه گفت: «هر گونه ارسال تسلیحات به کشوری که در یک درگیری مسلحانه داخلی قرار دارد، غیرقابل قبول است و این امر صلح را به ارمغان نمی‌آورد بلکه درگیری در اوکراین را طولانی و تشدید می‌کند.»

مسکو پیشتر از دولت کانادا خواست که از چنین اقداماتی خودداری کرده و از نفوذ خود بر مقامات کی‌یف استفاده کند تا آن‌ها را به میز مذاکره با دونتسک و لوهانسک کشانده و هم چنین آن‌ها را به اجرای کامل و بدون قید و شرط توافقات مینسک به خصوص در مورد حل و فصل مناقشه در جنوب شرق اوکراین تحت فشار بگذارد.

روسیه ادعا‌های غرب را در مورد حمله به اوکراین را رد می‌کند و این ادعا‌ها را بخشی از یک کمپین تبلیغاتی با هدف تقویت حضور ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه، تشدید تلاش‌ها برای منزوی کردن مسکو و توجیه حمله احتمالی اوکراین به دونتسک و لوهانسک می‌داند.

مقامات آمریکایی بار‌ها به روسیه هشدار داده اند در صورتی که مسکو اقدام به حمله نظامی علیه اوکراین کند با تحریم‌های بی سابقه‌ای از سوی غرب مواجه خواهد شد. با این حال، مقامات روس با گسترش روابط خود با چین می‌کوشند تحریم‌های احتمالی واشنگتن را بی اثر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار